2012-02-27 | Företagsnytt

All time high för TV4 Play

Med hela 7,8 miljoner startade strömmar och 1,1 miljoner unika besökare blev förra veckan den mest framgångsrika någonsin för TV4 Play. Big brother, Kontoret, fotbollsklipp och TV4 News bidrog till rekordet.

Mellan den 20 februari och den 26 februari startades 7,8 miljoner strömmar på TV4 Play, vilket gör förra veckan till den mest framgångsrika någonsin.

- Det här fantastiska styrkebeskedet är ett resultat av vårt målinriktade arbete att aktivt bygga TV4 Play och möta tittarna där de befinner sig. Trafiksiffrorna visar vilket engagemang TV4-Gruppens breda innehåll genererar, med allt från livesändningar av Big brother och TV4 News till kortare klipp, säger Cecilia Beck-Friis, direktör Digitala medier TV4-Gruppen.

Under samma vecka hade TV4 Play rekordhöga 1,1 miljoner unika besökare. Dessutom överstegs det tidigare rekordet för antalet dagliga besökare hela sex av veckans sju dagar. I snitt hade TV4 Play under veckan 269 000 unika besökare varje dag. I topp ligger innehåll från Big brother, fotboll, TV4 News och Kontoret.

Källor: Nielsen och comScore. I trafiksiffrorna ovan ingår samtlig konsumtion inom ramarna för TV4 Play, inklusive livesändningar för The Voice och Big brother samt TV4 Play Premium-tittande.

--
TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i mer än två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där Canal+ är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4-Gruppen har också 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Senast uppdaterad: 2012-09-04