2012-02-21 | Programnytt

Big brother fortsätter öka

Big brother hade i söndags premiär i TV11 och kanalen gjorde succé och var näst största tv-kanal efter TV4. Nu fortsätter programmet att öka i TV11:s målgrupp 15 till 39 år och igår hade programmet en andel på 17,9 procent, en ökning med 30 procent jämfört med förra årets måndagspremiär. Även på bigbrother.se drog programmet storpublik under gårdagen där 260 000 unika besökare tillsammans representerade över 1,1 miljoner videoströmmar. - Lovande med ytterligare styrkebesked. Big brother fortsätter att engagera på alla plattformar, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent för programmet.

Big brother hade igår premiär för veckoprogrammen och programmet fortsätter att öka i TV11:s målgrupp 15-39 år under veckoprogrammen med en andel på, 17,9 procent. En ökning med 30 procent från förra årets veckopremiär. Programmet sågs av 185 000 tittare.

Webbsiffrorna för TV11 fortsätter att imponera med 260 000 unika besökare som tillsammans representerade över 1,1 miljoner videoströmmar startade strömmar under gårdagen. 

- Big brother är målgruppskirurgi på hög nivå. Att vi ökar så stort i tittarandel är ett styrkebesked som inte ens jag vågade hoppas på, säger exekutiv producent Pelle Porseryd.

Big brother sänds i TV11 måndag till fredag klockan 22.00 till 23.00, samt veckofinal på söndagar klockan 21.00 till 22.30.

Källa: Preliminära siffror från MMS.

Senast uppdaterad: 2012-09-04