2012-09-28 | Företagsnytt

Premiär för Filmnet i dag

I dag har Filmnet premiär. Med ett brett utbud av film och tv-serier från världens främsta innehållsproducenter erbjuder Filmnet tittarna att för ett fast pris per månad titta på hur mycket film och serier man vill, när man vill och var man vill.

Förra veckan avslöjade C More och TV4-Gruppen planerna på att lansera Filmnet - en ny svenskutvecklad tjänst för alla som vill se film och tv-serier via nätet. I dag är det premiär för betaversionen av Filmnet.

- Behovet av en bra tjänst med ett riktigt brett utbud av film och serier är uppenbart och det har pratas länge om det. Därför känns det fantastiskt att nu få lansera Filmnet. Redaktionen jobbar stenhårt med att hjälpa kunderna att hitta rätt bland alla sevärda program som finns, och tjänsten kommer löpande att utvecklas och växa framöver, säger Johan Kleberg, vd för C More, dit Filmnet hör.

Via Filmnet erbjuds internationella och svenska filmer och serier för alla åldrar. Filmerna kommer från C More, som nyligen tecknat nya avtal med Hollywoods största producenter, bland andra Fox, MGM, Paramount, NBC Universal, Sony och HBO. C More har även avtal med bland andra NonStop Entertainment, Warner, Showtime, Miramax, Turner, Starz och BBC. I höst ses filmer som The Girl With the Dragon Tattoo, Drive och En dag via Filmnet, som också erbjuder samtliga C Mores tv-serier. Bland dem finns de färskaste säsongerna av Game of Thrones, The Newsroom, True Blood, 30 Rock, Weeds och Dexter. Hos Filmnet kan man också se en rad populära brittiska kriminalserier, svenska favoriter som C More licensierat från TV4 och SF, till exempel Solsidan, Beck och Ingmar Bergman-filmer, samt klassiska Astrid Lindgren-karaktärer som Emil i Lönneberga och Ronja Rövardotter samt Pettson och Findus, Sune och Lilla Jönssonligan.

Utöver ett omfattande film- och tv-utbud satsar Filmnet mycket på att erbjuda de bästa verktygen för att guida användarna bland alla program. Nya kategorier, tips från Filmnets redaktörer, underhållande spellistor och sökfunktioner ska göra det enkelt att alltid hitta program att titta på.

Filmnet lanseras i betaversion för Mac och PC. I mitten av oktober finns Filmnet också för Ipad och inom kort stöds även Iphone och smart-tv. Fler plattformar och funktioner är dessutom under utveckling.

Bakom Filmnet står C More, som liksom TV4-Gruppen ingår i Bonnierkoncernen.

Journalister som vill testa Filmnet kan mejla david.a.karlstrom@tv4.se för att erhålla en kod som ger fri tillgång till Filmnet en månad.

Faktaruta:
Adress: www.filmnet.se.
Lansering: I dag.
Pris: Just nu 49 kronor i månaden i 3 månader, därefter 129 kronor per månad.
Innehåll från: C More Film med material från TV4, SF, HBO, Fox, MGM, Paramount, Disney, NBC Universal, Sony, Warner, Nordisk Film, Non Stop Entertainment, Showtime, Turner, Starz och BBC.
Bindningstid: Ingen.
Facebook: www.facebook.com/FilmnetSverige
Twitter: @FilmnetSverige

Filmnet är en distributör av C More Film via internet och mobila nätverk. Med ett abonnemang får man tillgång till alla C Mores linjära filmkanaler och C Mores on demand-tjänst. Önskar man tillgång till C More Film även via tv ska man kontakta sin tv-operatör.

Senast uppdaterad: 2012-10-09