2012-06-27 | Företagsnytt

Premiär för nya tv4.se

En ljus och luftig sajt, med mängder av nya funktioner. Och responsiv design som automatiskt anpassar innehållet till den skärm man har. I dag är det premiär för nya tv4.se, där fokus i utvecklingsarbetet har legat på rörligt material - och på användarvänlighet.

Efter över ett års utvecklingsarbete ser i dag nya tv4.se dagens ljus. Det är en ljusare, luftigare och modernare sajt som möter användarna. Med fokus på rörligt material - och att vara användarvänlig och lättnavigerad. Genom responsiv design anpassar sig sajten dessutom automatiskt till den skärm man använder oavsett om det är en dator, mobil eller surfplatta.

- Nya tv4.se är framtidens tv-sajt, där vår publik kan ta del av vårt breda programinnehåll och fördjupa sitt engagemang före, under och efter våra sändningar. Vi har haft den växande mobilkonsumtionen som utgångspunkt för sajten, och även gjort det enklare att hitta och konsumera allt vårt rörliga innehåll. Tv4.se och TV4 Play utgör navet i vår digitala strategi, som bygger på att tillgängliggöra och interagera kring vårt rörliga innehåll och därigenom skapa nya möjligheter att knyta ihop vårt utbud med både användare och annonsörer, säger Cecilia Beck-Friis, direktör TV4 Digitala medier.

På nya tv4.se får alla program egna sajter. Här kan besökarna se både klipp och hela program, läsa artiklar, bloggar och få de senaste uppdateringarna om TV4:s program och kanaler. Nyheter och sport får också egna sidor under tv4.se, med fokus på klipp, senaste nytt och med möjlighet att öka fördjupningen vid både stora nyhetshändelser och större mästerskap. Det rörliga innehållet tillgängliggörs från TV4 Play, men spelas upp sömlöst i tv4.se, där det i sin tur finns tydliga ingångar till TV4 Play och övriga digitala tjänster.

- Lanseringen av nya tv4.se är det första steget i ett långsiktigt arbete. Under hösten fyller vi på med ännu mer funktionalitet, ännu bättre liveupplevelser och fler varianter av programsajter, ämnes- och personsidor. Parallellt arbetar vi även på att uppdatera och stärka TV4 Play i syfte att förbättra användarupplevelsen ännu mer, säger Cecilia Beck-Friis.

Med den nya sajten blir den rörliga annonseringen en mer naturlig del av tv4.se. Parallellt erbjuds även nya och fasta annonsytor, som också är anpassade för mobiler och surfplattor. De är färre, men tydligare, för att skapa ännu bättre genomslag för annonsörerna.

--
TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i över två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av mer än 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där Canal+ är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4-Gruppen har också 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Senast uppdaterad: 2012-09-04