2012-06-05 | Företagsnytt

Samtliga EM-matcher sänds i TV4:s appar för mobil och iPad

För första gången sänds samtliga matcher från ett mästerskap i mobilen och surfplattan. Alla 31 matcher från TV4, TV4 Sport Xtra och SVT visas exklusivt i TV4 Plays och Fotbollskanalens appar för mobil och surfplatta.

Samtliga EM-matcher sänds exklusivt i TV4 Plays appar för iPhone, Android och Ipad och i Fotbollskanalens app för iPhone. Här parallellsänds TV4:s sändningar med mer studiotid. TV4-Gruppens 18 matcher kan man se via datorn på TV4 Play samt fotbollskanalen.se, som också kommer ha en utökad rapportering från EM. Det går inte att se matcherna på de mobila webbsidorna.

- Det är fantastiskt att kunna erbjuda möjligheten att titta på alla matcher från EM i mobilen och surfplattan. Vi ser en ökad efterfrågan på att ta del av livesändningar i mobilen och detta är ytterligare ett led i vår satsning på att erbjuda rörligt på samtliga plattformar, säger Cecilia Beck-Friis, direktör Digitala Medier TV4-Gruppen.

Man får tillgång till matcherna i mobilen och surfplattan genom att teckna ett Premium-abonnemang på TV4 Play. Det kostar 99 kronor per månad.

Senast uppdaterad: 2012-09-04