2012-02-20 | Programnytt

TV11 fortsätter öka

Big brother hade premiär igår i TV11 och kanalen gjorde succé och var näst största tv-kanal efter TV4. Programmet ökade starkt i TV11:s målgrupp 15 till 39 år och hade en andel på 19,4 procent. Även på bigbrother.se drog programmet storpublik med 280 000 startade strömmar, en ökning med 72 procent från föregående år. ? Det känns fantastiskt kul att vi lyckades så bra i målgruppen, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent för programmet.

Premiäravsnittet av Big brother sågs av 250 000 tittare och hade en andel i målgruppen 15 till 39 år på 19,4 procent.
- Det är över all förväntan att vi kan öka säsong två. TV11 är dubbelt så stor som TV3 och Kanal 5 när Big brother sänds, även om vi är snälla och räknar i deras målgrupp, säger exekutiva producenten Pelle Porseryd.

Även webbsiffrorna för TV11 fortsätter att imponera med 280 000 startade strömmar under gårdagen.
-Videokonsumtionen kan jämföras med en Idol-final, som pågår dygnet runt - i 100 dagar, säger Pelle Porseryd.

Big brother sänds i TV11 måndag till fredag klockan 22.00 till 23.00, samt veckofinal på söndagar klockan 21.00 till 22.30.

Källa: Preliminära siffror från MMS.

För mer information kontakta pressansvarig Martin Nersing, martin.nersing@tv4.se eller 08-459 43 61

Senast uppdaterad: 2012-09-04