2012-11-09 | Företagsnytt

TV4-Gruppens Spotlight Sveriges bästa b2b-sajt

TV4-Gruppens nya b2b-sajt Spotlight utsågs i går till Sveriges bästa b2b-sajt vid EPiServer Awards. Tillgänglighet, enkelhet effektivitet och kundnytta är några av de egenskaper hos Spotlight som bidragit till utmärkelsen.

Aldrig har det varit enklare för små och medelstora kunder att sköta sina affärer med ett mediehus. Med TV4-Gruppens nya B2B-sajt Spotlight, som lanserades i september, har TV4-Gruppen tagit ett stort steg närmare dessa annonsörer. Och i går kväll tilldelades sajten utmärkelsen "Bästa webb b2b" vid EPiServer Awards i Stockholm.

- Det känns otroligt kul att vårt hårda arbete med Spotlight belönas med ett pris, utöver den uppskattning vi redan fått från kunderna. För framförallt mindre och medelstora företag har köp av tv-reklam varit en komplex process. Med Spotlight har vi genom att digitalisera processen och fokusera på enkelhet lyckats sätta kunderna själva bakom spakarna när det gäller de egna medieköpen. Och vi kommer fortsätta vårt arbete med att utveckla sajten, säger Lotta Lindborg, marknadschef på TV4-Gruppen.

På Spotlight kan små och medelstora företag lära sig mer om hur tv-reklam fungerar, vad det kostar och varför man ska annonsera i tv. Spotlights interaktiva verktyg tar på ett enkelt sätt ned trösklarna kring inköp av tv-reklam och attraherar nya kunder att annonsera i TV4-nätverket. Sajten syftar just till att locka nya kunder att satsa på tv-reklam, men också till att serva befintliga kunder.

Spotlight är framtagen i samarbete med Connecta, vars uppdrag har inneburit rådgivning, framtagning av koncept samt utveckling och lansering av tjänsterna, och Spoon, som arbetar med innehållet, och Kurppa Hosk, som svarat för designen.

- Vi har haft ett nära samarbete med såväl TV4-Gruppen som med flera av deras partners. Den webb som nu lanserats bygger på ett nytt synsätt som kommer att skapa ett avtryck kring hur media säljs i Sverige. Vi mycket glada och stolta över samarbetet med TV4 och självklart jätteglada över priset i EPiServer Awards, säger Mikael Cato kundansvarig på Connecta.

Vinstmotiveringen lyder:

"Webbplatsen kännetecknas av en hög tillgänglighet och integration mot andra system eller applikationer. Den bidrar aktivt till att stärka varumärket och öka lönsamheten genom att enkelt och effektivt visa utbudet av produkter eller tjänster. Webbplatsen involverar organisationens viktigaste målgrupper som kunder, partners, återförsäljare och leverantörer."

Senast uppdaterad: 2012-11-09