2012-06-14 | Företagsnytt

TV4 News in i marknätet

TV4 News får sändningstillstånd i marknätet. När Myndigheten för radio och tv i dag offentliggjorde vilka nya programtjänster som fått sändningstillstånd i det digitala marknätet var TV4 News en av dem.

- Det är en glädjande nyhet att vi redan sex månader efter starten av TV4 News får tillstånd att sända i det digitala marknätet. Det visar på kraften i den nyhetskanal vi startat och också att Myndigheten för radio och tv delar vår syn på hur viktigt det är att göra en dygnet runt-sänd nyhetskanal tillgänglig för alla i marknätet. Nu får alla dessa tittare också tillgång till den omfattande nyhetsservice som TV4 News erbjuder, säger Nyhetsbolagets vd Göran Ellung.

I dag har cirka 50 procent av de svenska hushållen möjlighet att se TV4 News, som finns tillgänglig hos Canal Digital, Com Hem, Bredbandsbolaget och Tele 2 och 3. TV4 News finns också tillgängligt på nätet och mobilt via TV4 Play.

Sändningstillståndet gäller från och med den 1 juli. Nyhetsbolaget inleder nu diskussioner med Boxer om hur snabbt sändningarna kan komma igång.

Senast uppdaterad: 2012-09-04