2012-11-23 | Företagsnytt

TV4 News och Expressen TV i programsamarbete

TV4 News inleder i dag ett samarbete med Expressen TV. Samarbetet innebär att direktsändningar från TV4 News kommer att visas på Expressen.se. Redan i dag kommer TV4 News sändningar från domen mot Peter Mangs att visas på sajten.

Det här är början på ett samarbete mellan TV4 News och Expressen där TV4 News kommer bidra med liverapportering kring stora nyhetshändelser.

- TV4 News har snabbt etablerat sig som en viktig livekanal vid stora nyhetslägen och befinner sig alltid mitt i nyhetsflödet. Vi hoppas genom samarbetet med Expressen att fler tittare ska upptäcka allt som kanalen har att erbjuda, säger Mia Lindqvist, programchef på Nyhetsbolaget, som producerar TV4 News.

- De senaste veckornas avslöjanden om Sverigedemokraterna har gett Expressen TV tittarrekord. Samarbetet med TV4 News gör att vi nu kan erbjuda vår publik fler direktsändningar på Expressen.se, säger Anna Rastner, redaktionschef på Expressen Digitala Medier.

Redan i dag kommer TV4 News direktsändningar från domen mot Peter Mangs att visas på Expressen TV, liksom på TV4 Play.

--
Nyhetsbolaget Sverige ingår i Bonnierkoncernen och är nordens största produktionsbolag för nyheter och samhällsjournalistik. Nyhetsbolaget har cirka 400 anställda i Stockholm och på de 25 lokal-tv-stationerna. Affärsidén är att producera rörligt nyhetsmaterial till kunder för publicering på samtliga plattformar. Nyhetsbolaget äger och driver Sveriges enda nyhetskanal TV4 News, som i dag kan tas emot av cirka 70 procent av de svenska hushållen. För TV4 producerar Nyhetsbolaget samtliga nyhets- och samhällsprogram; TV4 Nyheterna med ekonomi och lokala nyheter, Nyhetsmorgon, Kalla fakta, Efter tio och Jenny Strömstedt.

Senast uppdaterad: 2012-11-23