2013-06-13 | Företagsnytt

Anton Glanzelius blir biträdande kanaldirektör för TV4-Gruppen

Anton Glanzelius, i dag programchef för Sjuan, blir biträdande kanaldirektör för TV4-Gruppen.

– Jag är mycket glad att Anton antar utmaningen att vara med och utveckla de kanaler som ingår i vår bukett in i den digitala framtiden. Med sin känsla för program kombinerat med ett strukturerat och strategiskt tänkande kommer Anton att kunna bidra med mycket när det gäller både planering och utveckling av våra tv-kanaler, säger Peter Lindström

Som biträdande kanaldirektör kommer Anton Glanzelius att spela en viktig roll för TV4-Gruppens tv-kanaler med ansvar för planeringen och för att driva utvecklingen av såväl befintliga tv-kanaler som framtida kanalutbud och innehåll.

– Jag är övertygad om att TV4-Gruppens utbud av Sveriges bäst berättade historier inom rörlig bild är framtiden. Det råder inget tvivel om att kvalitets-tv är svaret på frågan kring hur man stillar tittarnas lustar på alla plattformar, oavsett om det gäller underhållning, aktualitet, sport eller drama. Vi befinner oss i en avundsvärd position för att vidareutveckla verksamheten och stärka såväl våra reklam- och betal-tv-kanaler som det digitala erbjudandet, säger Anton Glanzelius

Anton Glanzelius tillträder i mitten av augusti och lämnar därmed sin tjänst som programchef för Sjuan. Anton kommer att rapportera till kanaldirektör Peter Lindström. Planeringschefen Caroline Cala får ett utökat ansvar för sändningsverksamheten och kommer att rapportera till Anton Glanzelius.

--

TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i mer än två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av över 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där C More är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4 sänder också nyheter från 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Senast uppdaterad: 2013-06-13