2013-05-30 | Programnytt

Bollywoodfilmer, internationella serier och mångkultur när Kanal Global blir en del av TV4 Play Premium

Bollywoodfilmer, serier från världens alla hörn och aktualitetsprogram med mångkultur i fokus. Det är en del av innehållet som TV4 Plays Premiumabonnenter kan ta del av när Kanal Global nu tar plats i TV4 Plays utbud för Premiumkunder.

På måndag, den 3 juni, blir Kanal Global en del av TV4 Plays Premiumerbjudande. Med serier från hela världen, BoIlywoodfilmer och aktualitetsprogogram kan TV4 Plays Premiumkunder då – precis som med alla TV4-kanaler – ta med sig och se Kanal Global live både via surfplattan, mobilen och datorn – var de än befinner sig.

- Det är spännande att vi nu kan erbjuda våra Premiumkunder en kanal med ett brett innehåll från världens alla hörn och med ett särskilt fokus på det mångkulturella Sverige. Med Kanal Globals innehåll utökar vi dessutom vårt utbud av både tv-serier och filmer, vilket vi vet att tittarna uppskattar, säger Cecilia Beck-Friis, direktör TV4 Digitala medier.

Kanal Global är landets främsta leverantör av Bollywoodfilmer, och bland Kanal Globals många serier finns brasilianska telenovelan Den förtrollande sagan, serierna Passione, Kattens vagga och Klonen, samt den franska dokumentärserien Med nya ögon. Kanal Global sänder också det egenproducerade aktualitetsprogrammet Miniatyr, med fokus på frågor om det mångkulturella Sverige.

- Kanal Global strävar efter integration mellan alla grupper i det svenska samhället. Att kanalen från och med nu kommer att finnas tillgänglig både som vod-tjänst och live på alla plattformar via TV4 Play Premium tror och hoppas vi ska bidra till att ännu fler upptäcker kanalen, säger Mojdeh Zandieh, vd för Kanal Global.

I samband med att Kanal Global läggs in i TV4 Plays utbud försvinner TV11, som sålts till SBS Discovery Media. Det betyder de flesta programmen från kanalen tas bort, dock inte populära Big Brother, som ligger kvar i tjänsten tillsammans med ytterligare ett antal titlar. Samtidigt blir allt innehåll från Sjuan exklusivt för TV4 Play Premium. Säsongens avslutande avsnitt av Biggest loser och höstens alla avsnitt av Hela Sverige bakar kommer dock att ligga fritt som catch-up-tjänst i sju dagar.

Kanal Globals livesändningar kommer också att vara tillgänglig för TV4 Play-abonnenter som befinner sig utomlands.

--
TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i mer än två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av över 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där C More är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4 sänder också nyheter från 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Senast uppdaterad: 2013-05-30