2013-08-20 | Företagsnytt

Johan Seidefors ny marknadschef för TV4-Gruppen

Johan Seidefors, i dag partner i Prime Group, blir ny marknadschef för TV4-Gruppen. Han tillträder tjänsten under november.

Johan Seidefors är sedan fem år partner på Prime och har under det senaste året där haft uppdraget som tf kommunikationschef för Stockholm Globe Arenas/Tele2 Arena, och därmed varit ansvarig för lanseringen av den nya arenan som invigs nu på lördag. Under åren på Prime PR har han bland annat vunnit Guld- och silverlejon i Cannes för Marabou och Audi och Silverägg för Aftonbladets "Livelöpet". Johan Seidefors arbetade dessförinnan under många år i musikbranschen, på Sony/BMG och Sony Music, bland annat som marketing director.

- I vårt arbete med att möta både tittare och annonsörer på nya sätt kommer Johan Seidefors kompetens att vara ovärderlig. Att fortsätta vara både tittarnas och annonsörers förstahandsval är en utmaning som vi tar på stort allvar. Johan är riktigt skarp – jag är både glad och stolt över att få välkomna honom till oss på TV4-Gruppen, säger TV4-Gruppens kommunikationsdirektör Åsa Jamal.

Johan Seidefors tar med sig en bred och omfattande erfarenhet, inte minst digital sådan, från såväl b2b- som b2c-marknadsföring och från för TV4-Gruppen relevanta och viktiga branscher. På Sony BMG ledde han skivbolagets förändringsarbete och kommersiella utveckling genom det paradigmskifte som skivbolagsbranschen gick igenom under början av 2000-talet. Johan Seidefors har också grundat och drivit pr-byrån Nice To Meet You Communication.

Inom ramen för hans uppdrag ligger ansvaret för TV4-Gruppens b2b- och b2c-marknadsföring och TV4-Gruppens event. Fokus är att vidareutveckla och förstärka verksamheten.

- TV4-Gruppen, liksom hela tv-branschen, är inne i en oerhört spännande period där mycket förändras, inte minst kommunikativt. Det är en resa som jag väl känner till från åren i musikindustrin, och verkligen brinner för. Jag ser väldigt mycket fram emot att komma till TV4-Gruppen och förhoppningsvis kunna bidra med kunskap, nyfikenhet och kreativitet, säger Johan Seidefors

Johan Seidefors tillträder tjänsten under november och rapporterar till TV4-Gruppens kommunikationsdirektör Åsa Jamal.

--
TV4-Gruppen har levererat engagerande nyheter, storslagen underhållning med bredd och kvalitet, direktsänd sport och högklassigt drama till svenska folket i mer än två årtionden. TV4-Gruppen består, utöver huvudkanalen TV4, av över 40 tv-kanaler i hela Norden, inom både fri-tv, mini-pay- och premiumområdet, där C More är Nordens ledande betal-tv-operatör. TV4 sänder också nyheter från 25 lokal-tv-stationer och en mängd andra tjänster på nätet, i mobilen och on demand, bland annat TV4 Play, som samlar rörligt material från TV4-Gruppens kanaler. För mer information, se tv4gruppen.se.

Senast uppdaterad: 2013-08-20