2013-09-26 | Företagsnytt

Maria Mowbray ny programchef för Sjuan

Maria Mowbray tillträder omgående som ny programchef för Sjuan. Hon har lång erfarenhet inom TV4-Gruppen och var tidigare programavdelningschef för TV4.

- Maria Mowbray är den bästa tänkbara personen att ta över ansvaret för Sjuan, och jag är mycket glad att hon vill anta utmaningen. Sjuan har växt enormt de senaste åren tack vare Anton Glanzelius arbete och går nu in i ett väldigt spännande skede som etablerad kanal, säger Åsa Sjöberg, programdirektör TV4.

Maria Mowbray tar över efter Anton Glanzelius som i juni i år blev biträdande kanaldirektör för TV4-Gruppen. Maria har under många år jobbat i flera roller inom TV4-Gruppen, bland annat som exekutiv producent, biträdande programchef och nu senast som programavdelningschef.

- Sjuan gör just nu sitt tittarmässigt bästa år någonsin och det känns både roligt och utmanande att ta över stafettpinnen för Sjuan och att fortsätta att utveckla och stärka kanalen ännu mer, säger Maria Mowbray.

Senast uppdaterad: 2013-09-26