2013-04-30 | Programnytt

Musikaltema i Let's dance på torsdag

På torsdag den 2 maj är det musikaltema i Let's dance. Tommy Körberg är på plats i studion och framför låten Anthem och dansparen visar sina färdigheter i jive, tango, rumba och quickstep. Paren kommer även att tävla i ett musikalbattle. Pressen är som vanligt välkommen att ackreditera sig till direktsändningen.

Under tio fredagar kastar sig paren ut på dansgolvet i direktsändning för att prestera sitt allra bästa. I finalen är endast två danspar kvar för att kämpa om förstaplaceringen. Juryn som består av Tony Irving, Ann Wilson och Dermot Clemenger bedömer prestationerna men det är tv-tittarna som fäller den avgörande rösten och avgör vilka danspar som går vidare i tävlingen.

Paren bedöms som vanligt för sina insatser på dansgolvet och även i momentet musikalbattle kommer juryn att utdela poäng. Under momentet musikalbattle kommer alla danpar att befinna sig på dansgolvet samtidigt men endast ett par i taget dansar. Varje danspar får i 30 sekunder framföra en valfri koreografi. Juryn bedömer dansen efter hur väl dansparet tolkat musikalen och låten de tilldelats. Denna dans kan göra stor skillnad för dansparen då det par som imponerar mest på juryn får 12 poäng. Resterande par far i fallande skala, 10, 8, 6, 4, 2 poäng.

På torsdag måste det femte dansparet i ordningen lämna tävlingen. Förra veckan fick Håkan Dahlby och Jeanette Carlsson lämna dansgolvet. Programledare är Jessica Almenäs och David Hellenius.

Pressbilder och mer information om deltagarna finns på TV4-Gruppens presstjänst http://press.tv4.se/

Under fredagens direktsändning tävlar dansparen i följande ordning:
(OBS! Inför varje program får dansparen ett nytt röstningstelefonnummer i den ordning de dansar)

1. Oscar Zia och Maria Bild
Dans: Jive
Musik: Footloose (Footloose)
Telefonnummer: 099-414 01
Sms: skicka OSCAR till 72 400

2. MarkoMarkoolioLehtosalo och Cecilia Ehrling
Dans: Tango
Musik: Does your mother know (Mamma Mia)
Telefonnummer: 099-414 02
Sms: skicka MARKOOLIO till 72 400

3. Sofia Wistam och Tobias Bader
Dans: Rumba
Musik: Don’t cry for me Argentina (Evita)
Telefonnummer: 099-414 03
Sms: skicka SOFIA till 72 400

4. Maria Montazami och Kristjan Lootus
Dans: Quickstep
Musik: We go together (Grease)
Telefonnummer: 099-414 04
Sms: skicka MARIA till 72 400

5. Erik Segerstedt och Sigrid Bernson
Dans: Jive
Musik: You can’t stop the beat (Hairspray)
Telefonnummer: 099-414 05
Sms: skicka ERIK till 72 40

6. Anna Brolin och Tobias Wallin
Dans: Quickstep
Musik: Aquarious (Hair)
Telefonnummer: 099-414 06
Sms: skicka ANNA till 72 400

5,70 kr/samtal el.sms + ev. trafikavg

Ackreditering:
Ett begränsat antal press- och fotoplatser finns till direktsändningarna från Magasin 7 i Frihamnen. Kontakta Malin Willers, pressansvarig för Let's dance, för mer information och ackreditering: malin.willers@tv4.se, 070-825 15 76. OBS! Det är viktigt att du får ackrediteringen bekräftat.

Senast uppdaterad: 2013-05-01