2013-02-12 | Företagsnytt

Nyhetsbolaget levererar rörliga nyhetsinslag till Expressen

Nyhetsbolaget och Expressen vidareutvecklar sitt samarbete när Expressen med start denna vecka börjar köpa rörliga nyhetsinslag från Nyhetsbolaget både till sina lokala sajter och till Expressen.se.

Nyhetsbolagets och Expressens samarbete utvecklas ytterligare. Med start denna vecka förser Nyhetsbolaget Expressen med nyhetsmaterial till sina sajter. Stort fokus blir det på nyhetsinslag från syd- och västsverige i samband med Expressens satsning på KVP.se i Malmö och GT.se i Göteborg, men avtalet omfattar även nyhetsmaterial till Expressen.se.

- Det är väldigt roligt att vi nu kan bidra med ännu mer rörligt innehåll både på Expressen.se och på deras lokala sajter. Genom våra 25 lokala tv-stationer har vi en rikstäckning som ingen annan aktör kan erbjuda, och vi ser ett stort intresse för vårt lokala material från flera kunder, både när det gäller nyhetsinslag och livesändningar, säger Lenka Prokopec Karlberg, affärschef Nyhetsbolaget.

- Vi stärker vårt rörliga material på Expressen.se ytterligare i och med att vi nu kan visa nyhetsinslag från Nyhetsbolaget. Vår relansering av GT.se och KVP.se har fått en flygande start och med det här samarbetet blir de sajterna också ännu bättre, säger Anna Rastner, redaktionschef Digitala Medier Expressen.

--
Nyhetsbolaget Sverige AB ingår i Bonnierkoncernen och är nordens största produktionsbolag för nyheter och samhällsjournalistik. Nyhetsbolaget har cirka 400 anställda i Stockholm och på de 25 lokal-tv-stationerna. Affärsidén är att producera rörligt nyhetsmaterial till kunder för publicering på samtliga plattformar. Nyhetsbolaget äger och driver Sveriges enda nyhetskanal TV4 News. För TV4 producerar Nyhetsbolaget samtliga nyhets- och samhällsprogram; TV4 Nyheterna med ekonomi och lokala nyheter, Nyhetsmorgon, Kalla fakta, Efter tio och Jenny Strömstedt.

Senast uppdaterad: 2013-02-12