2013-08-30 | Programnytt

Prestigepris till TV4 på Kristallengalan 2013

Under fredagskvällens direktsända Kristallen-gala tog TV4 hem fyra tunga priser. Så mycket bättre vann både i kategorin Årets underhållningsprogram samt röstades fram av tittarna till Årets program. Dessutom utsågs David Hellenius av tittarna till Årets manliga programledare och Sveriges mästerkock vann priset för Årets dokusåpa.

- Jag är otroligt glad och stolt över kvällens fina utdelning till TV4, som hyllar och hedrar enastående hantverk och insatser i våra program. Och inte minst över att tittarna ser Så mycket bättre som Sveriges bästa tv-program, säger Åsa Sjöberg, programdirektör TV4-Gruppen.

TV4 vann i flera av de tyngsta kategorierna i årets upplaga av Kristallen-galan. Förutom vinnare i kategorierna Årets program, Årets underhållningsprogram och Årets dokusåpa vann David Hellenius det prestigefyllda priset Årets manliga programledare som tittarna valde. Totalt tog TV4 hem fyra priser varav två röstades fram av tittarna.

Om Kristallen-galan
Stiftelsen Det svenska tevepriset grundades 2005 av SVT, TV3, TV4, Kanal 5, UR och Sveriges tv-producenter. Stiftelsen belönar det bästa inom svensk television med priset Kristallen. De svenska tv-kanalerna turas om att arrangera galan och prisutdelningen. Senast TV4 höll i stafettpinnen var 2006.

Senast uppdaterad: 2013-08-30