2013-12-18 | Programnytt

SF Anytime blir en del av TV4 Play

TV4 Play breddar erbjudandet och lanserar i dag en ny hyrfilmstjänst, i samarbete med SF Anytime. Därmed kan TV4 Play-besökarna hyra film styckevis, och välja och vraka bland de senaste och mest aktuella filmerna ur SF Anytimes över 4 000 filmer breda och starka utbud.

TV4 Play är redan i dag den största av de kommersiella svenska tv-husens tv-tjänster på nätet – och TV4 Play Premium en av nätets största betal-tv-tjänster. Nu tar TV4 Play nästa steg på vägen mot att bli landets främsta tv-tjänst på nätet för underhållning, sport, film, drama och nyheter.

I dag lanserar TV4 Play Hyrbutiken, där över 4 000 filmer från SF Anytime går att hyra styckevis via TV4 Play, både via dator, surfplatta och mobil. SF Anytimes filmbibliotek innehåller marknadens senaste och mest aktuella hyrfilmer, både de senaste storfilmerna från Hollywood och smalare kvalitetsfilm och tv-serier.

- TV4 Plays kombination av fritt material och betalmaterial har varit uppskattad av våra användare och vi ser en kraftfull tillväxt av såväl konsumtion som affär. Att vi nu kompletterar TV4 Play med möjligheten att enkelt hyra de senaste toppfilmerna styckevis innebär att vi breddar utbudet ännu mer och att vi ger våra tittare en större valmöjlighet och flexibilitet att titta på tv och film på det sätt som passar dem för stunden, säger Cecilia Beck-Friis, direktör TV4 Digitala medier och tillträdande vice vd för TV4-Gruppen.

För att hyra film på TV4 Play genomför man ett sedvanligt köp över nätet. Vid nästa hyrtillfälle behöver man bara knappa in sin kod för att hyra en ny film. Man behöver alltså inte vara Premium-abonnent för att kunna hyra film via TV4 Play.

- I dag vill man kunna se på film på olika plattformar och vi strävar efter att hela tiden följa med i utvecklingen och möta efterfrågan från konsumenterna. Genom det här samarbetet får TV4 Plays kunder tillgång till SF Anytimes stora filmutbud och ett redan starkt erbjudande blir ännu starkare. Det känns extra kul att lanseringen sker lagom till julledigheten då vi svenskar är storkonsumenter av film, säger Jonas Dahllöf, vd för SF Anytime.

TV4 Plays hyrbutik är redan nu klar för desktop. Iphone- och Ipad-apparna väntas bli godkända av Apple under veckan, och Androidappar väntas vara klara efter årsskiftet.

Just nu toppar World War Z, The Heat, Monsters University och Smurfarna 2 topplistorna hos SF Anytime. Lagom till jul släpps också filmer som Grown Ups 2 och Elysium.

Senast uppdaterad: 2013-12-18