2013-04-02 | Programnytt

Sommarjobba som hallåa i TV4

Nu kan alla med tv-drömmar söka sommarjobbet som Sommarhallåa i TV4. - Det känns härligt att kunna utlysa Sveriges kanske mest unika, och publika sommarjobb, säger Monica Brånn, gruppchef programpresentationen.

TV4 är ensamma om bildhallå i Sverige och programpresentatörerna är viktig del i TV4-Gruppens identitet. Nu har alla chans att söka till sommarvikariatet med stort "s" och bli hela Sveriges Sommarhallåa.

- Jag ser fram emot ansökningar från hela landet. TV4 är en del av Sverige och det strävar vi efter att spegla i vårt hallå, säger Monica Brånn.

Så här går sökprocessen till:
Intresserade söker på tv4.se där de laddar upp sitt CV tillsammans med ett filmklipp med ett eget hallå på ca 30 sekunder. Filmen kommer bara användas internt och inte visas publikt. Ansökningstiden löper från 2 till 15 april. Åldersgräns 18 år.

Tipsa om en vän:
För att tipsa om vänner och bekanta som skulle passa bra som hallåa kan alla använda sig av hashtaggen #sommarhallåa. Tagga en bild på Instagram eller Twitter föreställande personen (ja, man kan tagga en bild på sig själv också) med #sommarhallåa så kontaktar TV4 personen med sökinstruktioner.

Fakta om TV4:s hallå:
TV4 är i dag Sveriges enda kanal med programpresentatörer i bild. Sjuan, TV11 och TV4 Fakta har röstpresentationer. Under årens lopp har flera kända tv-profiler startat sin programledarbana i TV4-hallåt. Agneta Sjödin, och Rickard Sjöberg är bara några av alla folkkära personligheter som guidat tittarna från hallå-studion. I dag möter TV4-publiken bland andra Lucette Rådström, Caroline Norrby, Anders Östman och Thomas Hindersson i rutan.

Senast uppdaterad: 2013-04-02