2013-08-28 | Företagsnytt

TV4:s programavdelning rekryterar tre nya exekutiva producenter

Nu är det klart att Helena Hanberger, Hans Abrahamsson och Joel Bendrik anställs som exekutiva producenter på TV4:s programavdelning. Helena, Joel och Hans är alla veteraner i tv-branschen och börjar på TV4 i september.

Helena Hanberger, Joel Bendrik och Hans Abrahamsson är nya exekutiva producenter på TV4 från och med i höst. Alla tre har gedigen erfarenhet från tv-branschen och har under många år utvecklat och producerat program och stora tv-format på några av Sveriges största bolag.

– Helena, Hans och Joel är fantastiska tv-makare och jag är mycket stolt och glad över att nu kunna knyta dem till TV4:s programavdelning, säger Fredrik Arefalk, programchef, TV4.

Helena Hanberger har under våren arbetat som exekutiv producent på TV4, innan dess kommer hon närmast från ITV Studios Nordic. Helena har arbetat med produktioner som Halv åtta hos mig, Klockan åtta hos stjärnorna, Floorfiller och Vi äter oss till döds. Hon har tidigare arbetat på bolag som Titan, Talpa, Nordisk film, Meter och Strix.

Hans Abrahamsson har utvecklat och producerat tv-program som Sommarkrysset, Högsta DomstolenDansbandskampen och Fredag hela veckan samt evenemang och webbproduktioner. Han kommer närmast från Nordisk Film TV men har även arbetat på bolag som Baluba, Meter och Endemol.

Joel Bendrik har under många år arbetat på MTG där han verkat som exekutiv producent för bland annat Pluras kök, Patrik möter, Ensam mamma söker, Superstars, Design Simon och Tomas, Erik & Mackan och Du är vad du äter. Han har tidigare arbetat på ZTV där han producerade program som FCZ.

Senast uppdaterad: 2013-08-28