2014-06-17 | Företagsnytt

Manfred Aronsson tar över vd-rollen på C More

Nu är det klart att det är Manfred Aronsson, med ett förflutet inom både MTG och SBS, som blir ny vd för C More. Han tillträder den 18 augusti då han efterträder Johan Kleberg, som går vidare inom Bonnierkoncernen.

- Vi är verkligen glada att ha Manfred Aronsson ombord. Han känner C More väl och kommer med sin gedigna tv-bakgrund att vara idealisk för de utmaningar som bolaget står inför, säger Casten Almqvist, ordförande för C More och affärsområdesansvarig för Broadcasting inom Bonnier.

Aronsson har en lång bakgrund på ledande positioner på den svenska tv-marknaden, bland annat som vd för MTG Sverige 2008-2012 och vd för Kanal 5 1999-2006. Han har också varit ordförande för Canal+, som C More då hette, 2006-2007.

- Jag ser mycket fram emot att komma tillbaka till bolaget. C More har under en lång tid varit satt under press, inte minst i Norge och Danmark. Mitt uppdrag blir nu att sätta bästa möjliga struktur och inriktning för C More framöver och hitta det optimala sättet att tillvarata bolagets extremt starka rättighetskatalog inom sport, film och serier, säger Manfred Aronsson.

C Mores nuvarande vd Johan Kleberg lämnar TV4-Gruppen för en ny roll inom Bonnier som vd för Adlibrisgruppen (se separat pressinformation) och kommer därmed inte att tillträda tjänsten som innehållsdirektör. Han börjar på Adlibrisgruppen den 1 oktober och kommer utöver att lämna över till Manfred Aronsson fortsätta arbetet som inletts med att strukturera om TV4-Gruppens innehållsarbete. Rekryteringen av en ny innehållsdirektör är sedan en tid tillbaka inledd.

C More Entertainment är Nordens ledande leverantör av premiumbetal-tv-tjänster med en unikt stark rättighetsportfölj inom framför allt sport, film och tv-serier – med några av de mest populära sporterna och ligorna, samt film och serier från många av världens främsta innehållsleverantörer.

Senast uppdaterad: 2014-06-17