2014-10-22 | Programnytt

Möt de tolv finalisterna i She’s got the look

Tusentals kvinnor från hela landet har sökt till Sjuans tävling She's got the look för att förverkliga drömmen om att bli modell. Efter tuffa utmaningar framför både kameran och en granskande jury har nu tolv finalister gått vidare i tävlingen. Ett åtråvärt modellkontrakt står på spel, men bara en av de aspirerande modellerna kan vinna. She’s got the look leds av Jessica Almenäs och sänds i tio avsnitt på onsdagar klockan 21.00 i Sjuan.

Finalisterna kommer under säsongens gång ställas inför en rad spännande utmaningar och fotograferingar som tar sin utgångspunkt i modellyrket. De som tävlar i She’s got the look är:

Sofia Holmgren, 39 år, forskare. Sofia är forskaren från Malmö som inte upplever någon åldersnoja utan känner färre krav och större trygghet i sig själv nu än när hon var yngre. Hon ser She’s got the look som en egogrej och en utmaning.

Tatjana Issakova, 44 år, ekonomichef. Tatjana har rötterna i Ryssland och är före detta tävlingssimmerska och även utbildad idrottslärare. Hon bor nu i Stockholm.

Jessica Gambhira Bergström, 36 år, bildterapeut. Jessica kommer ursprungligen från Sandviken men bor nu i Stockholm. Hon blev förvånad över att hon kom med i She’s got the look, men har bestämt sig för att gå på magkänslan och säga ja istället för att tänka ”om”.

Toril Vigerust Blimling, 51 år, entreprenör. Toril arbetar som entreprenör och bor i Stockholm. Hon har tidigare spelat i band och bland annat syns på framsidan av Ebba Gröns platta  ”We are only in it for the drugs”.

Lena Löfberg, 61 år, inköpare. Lena bor i Stockholm. Hon är med sina 61 år äldst i tävlingen och stolt över sin ålder. Lena tycker att det måste synas att man levt ett liv. Rynkor är vackert!

Malin Tilja, 35 år, undersköterska. Malin är ursprungligen från Dalarna och modellade en del när hon var yngre men trodde att det var försent med en modellkarriär efter tjugo års ålder – tills nu. Hon bor nu i Stockholm.

Lillemor Åström, 37 år, mäklarassistent. Lillemor är före detta dansare som sadlat om till mäklarassistent och tycker sammanhållningen i She’s got the look har varit över förväntan. Hon är bosatt i Stockholm.

Maria Ling, 45 år, försäljare. Maria kommer från Örebro och tycker det är en spännande upplevelse att vara med i She’s got the look, även om det är trist med elimineringarna, men hon tror och hoppas att gruppen ändå kan peppa och hjälpa varandra.

Ana Castro, 40 år, banktjänsteman. Ana är numera bosatt i Stockholm men uppväxt i Brasilien. Hon kom till Sverige för kärlekens skull, och hennes man är lika stolt som hon själv över att hon kom med i She’s got the look.

Madelene Ekström, 37 år, fritidspedagog. Madelene är från Stockholm. Hon trivs med att vara en kvinna mitt i livet och vill inte vara yngre än hon är. Det är här och nu som gäller.

Josephine Modigh, 27 år, egen företagare. Josephine tycker det känns lite konstigt att konkurrera med sitt utseende – alla är vackra och unika på sitt sätt, men ser tävlingen som en ny spännande chans i livet. Hon bor i Stockholm.

Nathalie Ortvik, 39 år, hudterapeut. Nathalie kommer urrsprungligen från Irak men bor i Stockholm. Hon tycker det viktigaste i garderoben är ett par snygga högklackade skor – har man det så kan man gå klädd i en plastpåse men ändå känna sig snygg.

Juryn består av pr-konsulten och före detta modellen Rossana Mariano, fotografen Henrik Halvarsson och Carina Ladow som är sortiment- och designdirektör på KappAhl.

She’s got the look sänds klockan 21.00 på onsdagar i Sjuan.

Senast uppdaterad: 2014-10-23