2014-11-04 | Programnytt

Superstart för En natt på slottet i Sjuan

Gårdagkvällens premiär av satsningen En natt på slottet startade starkt. Programmet, där mediet Lena Ranehag bjuder in kändisar till ett slott, sågs av 525 000 tittare enligt preliminära siffror från MMS. Andelen i Sjuans huvudmålgrupp uppgick till 20,5 procent och programmet fick 4,9 procent i rating. 

I det nya programmet En natt på slottet bjuder mediet Lena Ranehag in svenska kändisar att tillbringa en natt på ett slott för att uppleva andevärlden. I gårdagkvällens premiäravsnitt fick Martin Melin, Martina Montelius, Dominika Peczynski och Mojje Johansson övernatta på slottet och för att se om de kunde uppleva något övernaturligt. Och en stor andel av tv-tittarna var också nyfikna. Programmet sågs av totalt 525 000 tittare och hade en andel på 16 procent och en rating på 4,9 procent. Andelen i Sjuans huvudmålgrupp, kvinnor mellan 25 och 59 år, uppgick till 20,5 procent.             

- Man kan tvista om andar finns eller inte, men helt fastslaget är att de engagerar svenska folket. En natt på slottet är en fullträff för Sjuan, vi firar med spöktårta och tackar alla våra medverkande för att de delar med sig av sina upplevelser, säger Marit Danielsson, kanalchef för Sjuan.

Det andra avsnittet sänds måndag 10 november 21.00 och då gästas Lena Ranehag av Tommy Nilsson, Sara Varga, Yvonne Ryding och Daniel ”The Moniker” Karlsson.

Programmet produceras av Art89.

Sjuans huvudmålgrupp är kvinnor mellan 25 och 59 år. Siffrorna för antal tittare i tusental är i alla mellan 3 och 99 år. Alla siffror är preliminära från MMS.

Senast uppdaterad: 2014-11-04