2014-05-27 | Företagsnytt

TV4 och Panetoz gör årets fotbollslåt

Om 17 dagar vänds världens blickar mot Brasilien när det är dags att sparka igång sommarens fotbolls-VM. I en hyllning till gemenskapen och glädjen som fotbollen skänker miljontals människor världen över har TV4 och Panetoz tagit fram årets fotbollslåt, World Clap. Låten har världspremiär idag och kommer att höras i TV4:s VM-trailers under hela mästerskapet.

För miljontals fotbollsälskande fans världen över blir sommarens fotbolls-VM i Brasilien det största som har hänt. TV4 har gemensamt med gruppen Panetoz och Warner Music, tagit fram låten World Clap som har tydliga brasilianska fotbollsinfluenser. World Clap hyllar glädjen, festen och ger tittarna möjligheten att klappa och vara med i feststämningen under fotbolls-VM. Oavsett om man klappar för ett lag eller en spelare är man välkommen att vara med i World Clap.

- Vi vill ge våra tittare den bästa VM-upplevelsen någonsin och något extra att samlas kring. Dessutom har man ofta ett andra lag som man klappar lite mer för, beroende på var man har sina rötter, vänner eller familj, säger Jessica Abril, Projektledare för fotbolls-VM på TV4.

För två somrar sedan fick Panetoz hela Sverige att dansa till sommarplågan "Dansa, Pausa". World Clap premiärspelades exklusivt i TV4:s Nyhetsmorgon under tisdagsmorgonen, samtidigt släpptes låten via Spotify, Itunes och WIMP.

– Det är en ära att vi fick förfrågan. Vi har alla en stor kärlek för fotboll så det var självklart att ställa upp, säger Johan Hirvi från Panetoz.

TV4 sänder förutom finalen i Rio de Janeiro 13 juli, 32 matcher från mästerskapet.

Här ser du Panetoz live-uppträdande i Nyhetsmorgon med World Clap:

(Ser du inte spelaren. Klicka här.)

Lyssna på World Clap i Spotify:

Lyssna på World Clap i Itunes:

Lyssna på World Clap i Wimp:

Senast uppdaterad: 2014-05-27