2014-01-30 | Programnytt

TV4:s hallå får ny studio, ny programpresentatör och ny chef

Bildhallåt är sedan starten av TV4 en viktig del av kommunikationen med tittarna och i dagarna berättade TV4-Gruppen att även Sjuan får en hallåa i rutan i vår. Nu satsar TV4 dessutom på att ge tittarna en ännu bättre tv-upplevelse. Inom kort lanseras en helt ny studio och en ny programpresentatör, Håkan Iwar, har rekryterats.

- Vi jobbar alltid för tittarnas bästa. Programpresentationen ska informera, inspirera och guida tittarna under kvällen. Med vårt fantastiska hallågäng och med den nya studion kan vi ge dem ännu bättre service i alla dessa avseenden, säger Jennifer McShane, kommunikationschef TV4-Gruppen.

I mars får Sjuan ett eget bildhallå men även i TV4:s hallå vidareutvecklas. En ny studio möjliggör fördjupad interaktion med tittarna och skapar förutsättningar för en bättre och mer mångsidig information innan och mellan programmen varje kväll.

- Vi vet att tittarna uppskattar informationen som presenteras i hallåt och att de gillar kombinationen hallåa och text. Vårt fokus förblir det personliga tilltalet med hallåan i centrum, men nu kan vi även förstärka budskapen med nya härliga tekniska lösningar. Tittarna kan se fram emot ett inspirerande och lite mer händelserikt hallå, säger Jennifer McShane.

Den 3 februari gör hallåts nya ansikte Håkan Iwar debut som programpresentatör i TV4. Håkan Iwar, 38 år från Uppsala, är journalist som tidigare arbetat på Expressen och Aftonbladet. De senaste åtta åren har han jobbat på TV4 som bland annat moderedaktör på tv4.se, kanalröst och redaktör i TV11 och programledare för Comhem Companiet som sändes i TV4 News.

Ännu en nyhet är att TV4-Gruppen rekryterat Nickoletta Jordö, tidigare webbproducent på TV4 Digitala medier, som ny chef för programpresentationen.

- Jag är superglad över att få jobba med detta fina gäng!  Hallåt har redan flyttat ut på alla plattformar, inte minst i sociala medier, och jag hoppas att min digitala erfarenhet ska kunna vidareutveckla och tillgängliggöra programpresentationen ännu mer. Vi fortsätter att satsa eftersom vi vet att hallåt spelar en betydelsefull roll när det kommer till relationen med våra tittare och jag ser stor potential i att använda våra programpresentatörer som ambassadörer, säger Nickoletta Jordö.

Fakta om TV4-Gruppens programpresentation:

TV4 är i dag Sveriges enda kanal med programpresentatörer i bild, men från och med den 24 mars kommer även Sjuan att ha en egen programpresentation då Emilia Ödling kliver in i rutan. I TV4 möter tittarna dagligen bland andra Lucette Rådström, Caroline Norrby, Thomas Hindersson och Nanna Martorell. Hallåorna guidar och informerar också tittarna varje dag på facebook.com/tv4.

Flera kända tv-profiler har startat sin programledarbana i TV4-hallåt. Agneta Sjödin, och Rickard Sjöberg är bara några av alla folkkära personligheter som guidat tittarna från hallå-studion på Gärdet i Stockholm.

Senast uppdaterad: 2014-01-30