2015-04-27 | Programnytt

Äntligen hemma får förstärkning med ny inredare och unik snickartrio

I årets säsong av Äntligen hemma får Martin och gänget sällskap av inredaren Hanna Bastin och hennes tre snickrande medhjälpare, som är något utöver de vanliga -  Mikael, Patrik och Robin Wadenholt är nämligen trillingar. Äntligen hemma sänds tisdagar 20.00 i TV4.

I Äntligen hemma har svenskarna fått hemmafixartips sedan 1997 och nu är långköraren med Martin Timell i spetsen inne på sin 37:e säsong i TV4. Totalt har fler än 450 avsnitt sänts och i morgondagens avsnitt dyker några nya ansikten upp i programmet i form av inredaren Hanna Bastin som till sin hjälp har med sig tre snickrande bröder -  Mikael, Patrik och Robin Wadenholt, som även råkar vara trillingar.

Hanna Bastin är 43 år och bor i Stockholm. Hon är både inredare och konstnär och har tidigare medverkat i bland annat Förkväll och Bröllopsbonanza.

- Jag gillar att arbeta i olika stilar, gärna och ofta med lågbudgetupplägg för smarta lösningar. Jag älskar mitt jobb och det känns superkul att testa på att vara med i Äntligen hemma, säger Hanna.

Mikael, Patrik och Robin Wadenholt är 26 år, uppvuxna i Stockholm och arbetar idag tillsammans som snickare. Mikael är den som arbetat längst som snickare.

- Intresset för snickaryrket började efter att jag sommarjobbat, jag fastnade helt för yrket och tycker det fortfarande är kanonkul! Jag gillar att ha ett fysiskt jobb och använda kroppen, säger Mikael.

De har arbetat alla tillsammans på samma firma sedan 2014.

- Jag vet inte om det har att göra med att vi är trillingar, men vi kompletterar varandra väldigt bra och tänker väldigt lika. Sen trivs vi jättebra tillsammans, säger Robin.

Att tacka ja till Äntligen hemma var ett enkelt beslut för bröderna.

- Det kändes kul att testa något nytt. Att vara med i Äntligen hemma är en möjlighet att få bjuda på sig själv och dela med sig av sin kunskap. En spännande utmaning! säger Patrik.

Del 4 där bröderna Wadenholt och Hanna medverkar i sänds imorgon, 28/4 klockan 20.00 i TV4.

Senast uppdaterad: 2015-04-27