2015-12-03 | Programnytt

En ska bort – ny lördagsunderhållning i TV4 med Rickard Sjöberg

I tävlingsprogrammet En ska bort  blir det spänning på hög nivå när de tävlande under olika frågeronder  ska lista ut vilken av fyra bilder i en  kategori som inte passar in – och därmed ska bort.  Mycket står på spel  då  högsta vinsten är en miljon kronor. En ska bort  är utvecklat i samarbete med PostkodLotteriet  och produktionsbolaget ELK  och  leds av Rickard Sjöberg. Programmet har premiär lördagen den 16 januari 19.30 i TV4.

Spelet består av olika frågeronder där de tävlande får  se ett antal bilder och en tillhörande rubrik. En bild passar inte ihop med rubriken och det är den som ska bort.  För att vinna  gäller det att ta smarta beslut och allt eftersom att tävlingsparet avancerar i spelet blir frågorna allt svårare, och prispotten allt högre. Till sin hjälp har deltagarna flera värdefulla verktyg.

– Det känns jättekul att få ta mig an en ny utmaning under lördagskvällarna! Jag lovar att det blir en härlig blandning av klurigheter, allvar och skratt, säger Rickard Sjöberg.

Under programmets gång kommer tittarna själva kunna spela med i realtid i en app, samtidigt som frågorna visas i programmet.

– Det känns roligt att utöka vårt samarbete med PostkodLotteriet och erbjuda tittarna en nytt, modernt program som ger en helhetsupplevelse av spänning och underhållning, där de själva också kan interagera live, säger Fredrik Arefalk, kanalchef TV4.

En ska bort produceras av ELK Entertainment och sänds i nio avsnitt med start lördagen den 16 januari klockan 19.30 i TV4.

Senast uppdaterad: 2015-12-03