2015-03-09 | Programnytt

Nu söker TV4 grillentusiaster till Grillmästarna 2015

Vad är mer förenat med svensk sommar än att grilla? I Grillmästarna utses vinnaren i den inofficiella svenska nationalsporten grillning, med hjälp av rutinerade jurymedlemmar och andra spännande gäster. I sökandet efter årets grillmästare kommer tre större castingevent ta plats runtom i Sverige under april, följt av en stor semifinal i Stockholm. Grillmästarna har säsongspremiär i juni.

För tredje året i rad söker TV4 grillintresserade hobbyentusiaster som vill vara med och tävla om titeln årets grillmästare 2015. Förra året sökte hundratals grillsugna till programmet och av dessa kammade 26-åriga Robin Bergström hem vinsten och äran.

- Att vara med i Grillmästarna var ett av både det roligaste och mest utmanande jag gjort. Det var en once in a lifetime-grej, och jag är sjukt glad att jag sökte, säger Robin Bergström.

Grillfantasten Christian Hellberg kommer även i år medverka som en av jurymedlemmarna i programmet. Han vet vad som krävs för att bli grillmästare.

- De som söker behöver kunna ta sig genom tuffa utmaningar som kräver både is i magen och skicklighet vid grillen. Det är ett högt tempo, och vi ställer höga krav på både de tävlandes kreativitet och smaksäkerhet bland annat. Men, det blir jävligt kul och jag hoppas många känner sig manade att anta utmaningen och söka, säger Christian Hellberg.

Så här går sökprocessen till:

Intresserade söker HÄR. Castingevent kommer under april månad att hållas vid tre av City Gross butiker i Borås (11/4), Helsingborg (12/4) och Stockholm (17/4).

De som deltar i kvalen får både värdefulla tips från en av Sveriges mest framgångsrika kockar i form av Christian Hellberg, och även möjlighet att ta sig till semifinalen som äger rum i Stockholm den 25 april.

Den tredje säsongen av Grillmästarna har premiär i juni i TV4.

Senast uppdaterad: 2015-03-10