2015-10-14 | Programnytt

Postkodmiljonären söker programledare för en dag – bli Rickards vikarie

I tio år har Rickard Sjöberg lett Postkodmiljonären i TV4. Men, i samband med tioårsjubileet är det dags att ge Rickard lite ledigt! Därför söker nu TV4 och PostkodLotteriet efter en programledartalang i tävlingen Rickards vikarie. Ansökningsperioden pågår till och med den 10 november och tävlar gör man på www.rickardsvikarie.se.

Postkodmiljonären är ett av TV4:s mest populära program med runt 700 000 tittare varje avsnitt. Sedan premiären 2005 har tittarna fått se Rickard Sjöberg göra närmare 900 entréer då den reslige programledaren aldrig missat en enda inspelning.

Men, nu lämnar han över programledarrollen till den som vågar anta utmaningen att bli hans vikarie. Förutom att leda programmet och grilla deltagare i Heta stolen kommer vinnaren bli coachad av Rickard på plats i inspelningsstudion i Göteborg och få ett minne för livet.

– Jag har ju världens roligaste jobb! Under tio år har jag sett tävlande svettas, våndas och skrika av glädje, och inte en enda gång har jag varit sjuk, ledig eller bortrest. Så nu tänkte jag ta lite, lite ledigt för att ge någon annan chansen att testa mitt jobb som programledare, säger Rickard Sjöberg.

Vem som helst runtom i landet är välkommen att söka och vinnaren ges en unik chans att få prova på att leda ett av Sveriges mest folkkära program. Programmet med Rickards vikarie kommer att sändas i TV4 lördagen den 12 december klockan 19.30.

Så går tävlingen till:

Tävlingen pågår till och med den 10/11 2015 och ett bidrag består av en kort film där deltagaren framför ett manus på omkring 30 sekunder. Endast personer över 18 år kan delta. Alla tävlingsbidrag publiceras på www.rickardsvikarie.se, och de tio som får flest röster av svenska folket går sedan till final. Förutom dessa kommer Rickard Sjöberg välja ytterligare tre bidrag som går direkt till final. Vinnaren utses av en jury.

Läs mer på www.rickardsvikarie.se. Följ tävlingen via #rickardsvikarie.

Senast uppdaterad: 2015-10-14