2015-04-09 | Programnytt

Spring! – rafflande tv-jakt med Pär Lernström

Under åtta händelserika veckor i höst sänder TV4 och TV4 Play nya programmet Spring! Det blir en intensiv rikstäckande jakt på tio fredlösa par som kommer göra allt för att komma undan kändisarna som jagar dem. Programmet leds av Pär Lernström och har en utbredd digital närvaro med livesändningar flera dagar i veckan och en tittarinteraktion som direkt påverkar vilka av paren som går vidare eller åker fast.

- I höstas genomförde vi en fullskalig pilot där vi tillsammans med tittarna svarvade fram det vi kommer att få se i höst. Resultatet är ett program där tittarna bjuds in för att i allra högsta grad vara med och påverka utgången i denna nervkittlande dygnetrunt jakt, säger Pelle Porseryd, exekutiv producent, TV4.

Spring! är en rikstäckande tv-jakt i realtid där de tävlande är vanliga människor som i par jagas av kändisar. Paren ska utföra uppdrag på olika platser i Sverige och kändisarnas uppgift är att jaga rätt på dem och fånga dem på bild. På spel står en stor summa pengar.

Under veckodagarna kan tittarna följa de jagade i TV4 Play när de utför sina uppdrag och till helgen blir det sedan direktsänd veckofinal med klassisk kurragömmalek. De par som smygfilmats flest gånger under veckan måste hålla sig undan kändisarna en sista skälvande timme i en avgränsad jaktmark någonstans i Sverige. Alla par som blir hittade under direktsändningens finaljakt ställs inför tittarnas dom, det par som får lägst antal tittarröster tvingas lämna tävlingen.

Tittarna har möjlighet att vara delaktiga i programmet genom att hjälpa deltagarna med sina uppdrag, ge dem boende eller kanske tipsa kändisarna om var paren befinner sig. Via sociala medier kan tittarna också bland annat avslöja parens och kändisarnas positioner, tipsa om bra gömställen på orten eller helt enkelt vilseleda med felaktig information. Det är upp till tittarna om de vill sätta dit ett par, eller hjälpa dem.

Spring! produceras av produktionsbolaget ELK och kommer att direktsändas i TV4 under åtta helger i höst. I TV4 Play sänds dagliga program under veckodagarna.

Just nu söker vi deltagare till Spring!, läs mer på:

AMA (Ask Me Anything) med Pär Lernström
Torsdag 16 april klockan 16.00-17.00 håller Springs programledare en AMA via TV4 Play där tittarna kan ställa frågor om Spring!.  Sändningen finns tillgänglig på www.tv4.se/spring

Senast uppdaterad: 2015-04-09