2015-10-15 | Företagsnytt

TV4 och Adlibris lanserar e-handelssatsningen Kökets favoriter

Bonnierbolagen TV4-Gruppen och Adlibrisgruppen lanserar i samarbete nya e-handelssatsningen Kökets favoriter. Målet är att bli den ledande e-handelsbutiken för produkter inom matlagning, bakning och dukning.

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsbolag. TV4-Gruppen har en av de absolut starkaste positionerna i landet när det gäller mat- och bakinnehåll. Nu lanserar de båda Bonnierbolagen nya e-handelsbutiken Kökets favoriter, en ny butik på nätet där mat-, dryck- och bakintresserade hittar allt inom kökstillbehör, baktillbehör, servering och dukning.

- Det finns ett stort engagemang kring matlagning och bakning men inom e-handeln är det fortfarande ett litet segment. Med Kökets favoriter vill vi skapa en inspirerande butik med ett brett tilltal, starka varumärken till konkurrenskraftiga priser, snabba leveranser och ett sortiment med fokus på färg, form och kvalitet. En lustfylld shoppingupplevelse har varit i fokus i utvecklingen av tjänsten, säger Julia Reuszner, vd kategorisajter Adlibrisgruppen.

- Kökets favoriter blir först ut i en omfattande satsning på mat för TV4-Gruppen. Genom samarbetet med Adlibris föds en stark och inspirerande näthandel och TV4 bryter ny mark. Vi bygger nu också ett helt nytt ekosystem runt mat för att stärka vårt totala materbjudande till konsument. Genom integrerade helhetslösningar för annonsörer ökar vi också effekten för dem. Vårt mål är att skapa den ledande och mest inspirerande matupplevelsen på alla plattformar genom att erbjuda innehåll, produkter och tjänster som tar användarna från inspiration till handling, säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4-Gruppen.

Bland de varumärken som säljs på Kökets favoriter ingår Global, Ankarsrum, Iittala, Eva Solo, Stelton, House Doctor, Kusmi te, Rosendahl, Johan & Nyström, Skeppshult, Skultuna, Dualit med flera.

Kökets favoriter, www.koketsfavoriter.se, lanseras i dag.

Presskontakt:
Magnus Törnblom, pressansvarig corporate TV4-Gruppen, 070 266 27 12, magnus.tornblom@tv4.se
Camilla Everberg, affärsområdeschef mat TV4-Gruppen, 070 675 76 36, camilla.everberg@tv4.se
Linnéa Wiklund, informationsansvarig Adlibrisgruppen, 070 766 48 07, linnea.wiklund@adlibris.com
Julia Reuszner, chef kategorisajter Adlibrisgruppen, 073 986 56 64, julia.reuszner@adlibris.com

Senast uppdaterad: 2015-10-15