2016-01-15 | Programnytt

13 singelföräldrar, 20 tonårsbarn, en solsemester – Päron i solen är Sjuans nya realityserie

I Päron i solen reser 13 förväntansfulla singelföräldrar från olika delar av Sverige till Gran Canaria tillsammans på två veckors solsemester. Gemensamt har singelföräldrarna att de längtar efter solsken, äventyr och romantik. Med på resan finns också deras största supporters och värsta sanningssägare – tonårsbarnen! Päron i solen sänds torsdagar klockan 21.00 med start den 28 januari.

Den 28 januari har nya realityserien Päron i solen premiär i Sjuan. Det blir galna upptåg, vardagsproblem och semesterflirtande, allt i en salig blandning.

- Det blir ett par roliga veckor med sol, spännande möten och spirande romanser. Och tonåringarna -de drar sig inte för att berätta precis vad de tycker om föräldrarnas upptåg, säger Maria Mowbray, exekutiv producent för Päron i solen.

Under två oförglömliga charterveckor på Gran Canaria får singelföräldrarna chansen att lära känna varandra och vem vet – kanske kan det blir något mer än bara semesterflirtande? Men det är inte bara romanser som får möjlighet att spira, flera av föräldrarna tar chansen att fördjupa relationerna till sina barn under tiden på semesterresan. Med 13 föräldrar och 20 tonåringar på plats är det som bäddat för upptåg, skratt, pinsamheter och charterfeeling.

Programmet har premiär den 28 januari klockan 21.00 i Sjuan.

Deltagarna i Päron i solen

Johnny Ferlin, 47 år med dottern Lia 14 år. Johnny arbetar som byggnadsarbetare/snickare och bor i Gävle. Läs mer om Johnny här.

Johan Schütz, 45 år med döttrarna Nathalie 16 år, Angelina 11 år och Felicia 12 år. Johan arbetar som serviceelektriker och bor i Sölvesborg. Läs mer om Johan här.

Linn Palm, 41 år med döttrarna Saga 18 år och Emmy 14 år. Linn arbetar som VD-assistent på Ericson och bor i Borås. Läs mer om Linn här.

Amie Löfberg, 40 år med sonen Jezper 19 år. Amie arbetar som fritidsledare och bor i Köpingsvik. Läs mer om Amie här.

Anders Hedlund, 48 år med sonen Gustav 11 år. Anders har eget företag inom fastighetsbranschen och bor i Helsingborg. Läs mer om Anders här.

Anders Holmgren, 48 år med sönerna Mårten 17 år och Johannes 19 år. Anders arbetar som smed och bor i Norrtälje. Läs mer om Anders här.

Lotta Nordeberg, 47 år med barnen Emma 14 år och Simon 11 år. Lotta arbetar på LVU-hem och bor på Ekerö. Läs mer om Lotta här.

Jessica Wästlund, 43 år med barnen Lukas 17 år och Elin 19 år. Jessica är mellan två jobb och bor i Stockholm. Läs mer om Jessica här.

Andreas Hansson, 38 år med sonen William 11 år. Andreas arbetar med projektledning och marknadsföring och bor i Göteborg. Läs mer om Andreas här.

Ann Sigrell, 42 år med dottern Josefin 13 år. Ann arbetar som säljare och bor i Norrtälje. Läs mer om Ann här.

Maria Westerlund, 41 år med dottern Thelma 13 år. Maria arbetar med administration på en förskola och bor i Stockholm. Läs mer om Maria här.

Anette Öhdén, 48 år med dottern Estelle 18 år. Anette arbetar med fastigheter och bor i Stockholm. Läs mer om Anette här.

Per-Åke Andersson, 47 år är singelförälder och bor i Växjö. Per-Åke arbetar som trafikplanerare. Läs mer om Per-Åke här.

Senast uppdaterad: 2016-01-15