2016-09-02 | Programnytt

C More och TV4-Gruppen storsatsar på svensk handboll – skriver nytt sexårigt avtal

Det står nu klart att TV4-Gruppen och C More förlänger samarbetet med Svenska Handbollförbundet och Svensk Elithandboll och skriver nytt avtal som gäller från och med 2017/2018 som sträcker sig ända fram till 2023. Förlängningen innebär att TV4-Gruppen och C More fortsätter att sända Handbollsligan (herr) och SHE - Svensk HandbollsElit (dam) samt flera av Sveriges landskamper.

– Tillsammans med Svenska Handbollsförbundet och Svensk Elithandboll gör vi en gemensam långsiktig satsning som ska skapa förutsättningar för handboll i världsklass. Satsningen är en viktig byggsten i vårt fokus på svensk sport och svenska ligor, där bland annat högstaligorna i hockey, fotboll, innebandy och speedway ingår sedan tidigare, säger Erik Westberg, Sportchef, C More och TV4-Gruppen.

Under de närmaste åren kommer TV4 Sport visa minst 65 ligamatcher per år samtidigt som alla matcher från Handbollsligan (Herr) sänds digitalt på C More. Utöver det är avtalat om minst 10 matcher från damernas högsta serie, SHE - Svensk HandbollsElit, men redan i år höjs detta till 25 matcher, som visas i TV4 Sport/TV12 samt digitalt på C More. Dessutom visas SM-finalerna för både damer och herrar i TV4.

– Genom avtalet säkrar vi en långsiktig utveckling av såväl svensk handboll som SHE och Handbollsligan. Avtalet innebär större möjligheter att tillsammans med C More och TV4-Gruppen stärka varumärket svensk handboll i allmänhet och SHE och Handbollsligan i synnerhet, säger Peter Gentzel, vd för Svensk Elithandboll.

Sändningarna från Handbollsligan, SHE - Svensk HandbollsElit och landslagsmatcherna ingår i C Mores Sport-paket och i C Mores paketering med Sport, Film och Serier samt i C Mores Handbollspaket som inom kort kan köpas för 99 kronor per månad.

Senast uppdaterad: 2016-09-02