2016-09-12 | Programnytt

Gry Forssell ny programledare för Idol Extra

Ny jury, nya stjärnor – ny programledare. Under hösten kommer Idol Extra ledas av en av Sveriges mest folkkära programledare, Gry Forssell.

Den nya juryn har snart gjort sitt val - och tillsammans med tittarna plockat fram 12 nya stjärnor för Idol 2016. Lagom till fredagsfinalerna är det som vanligt dags för Idol Extra. Vid rodret: Gry Forssell. Efter fredagens stora sändning så fortsätter Idolkvällen i TV4 där Gry, tillsammans med gäster, fördjupar sig i kvällens efterskalv och stora snackisar. Tittarna får se mer av både idoldeltagare och jurymedlemmar som avslöjar mer om kvällens händelser och framträdanden.

- Idol handlar om en resa, från sång hemma på kammaren - till coachning, direktsänd fredagsunderhållning i TV4 och ett fullsatt Globen. Nu är uppdraget för Extra att bevaka den resan, och syna såväl vår nya tunga jury som våra idoler, säger Clara Tengbom, exekutiv producent.

Gry har även med sig den så frispråkiga radioprofilen Farao Groth som sidekick och ständig panelmedlem. Varje vecka bjuder Farao in kända gäster till panelen i form av artister, musikrecensenter, bloggare, youtubeprofiler och andra åsiktmaskiner för att både hissa, dissa och recensera Idolkvällen.

- Jag älskar Idol och tar det på blodigt allvar. Den här tävlingen förändrar liv, och det ska vi ta fasta på i panelen samtidigt som vi alltid håller koll på idolerna. Vem pussas med vem? Hur förkyld är egentligen hen? Det kommer skava lite, men det gillar jag, säger Farao.

Idol extra sänds efter det ordinarie programmets slut i TV4 och på TV4 Play.

Senast uppdaterad: 2016-09-12