2016-12-21 | Programnytt

Här är årets tävlande i Stjärnkusken

När Stjärnkusken är tillbaka är det ett nytt gäng välkända svenskar som kastar sig ut i det okända och upptäcker tjusningen med äkta hästkrafter och travglädje. Erica Johansson, Runar Sögaard, Regina Lund, Saga Scott, Simon Zion, Lennart ”Hoa-Hoa” Dahlgren och Cecilia "Amazon" Benjaminsson är de som greppar tömmarna för att tävla om travvärldens hetaste titel. Programmet leds av Linda Lindorff och har säsongsstart den 26 januari i TV4.

I Stjärnkusken tar sig deltagarna an sitt livs utmaning för att med massor av mod, en stor portion nyfikenhet och lite jävlar anamma visa vem som är den bästa travkusken. För Runar Sögaard var det inte självklart att tacka ja när frågan dök upp.

- Jag var tveksam till att medverka men tackade ja för att jag ville lära mig att bemästra något nytt. Det blev en av de största kickarna i mitt liv! Nu har resan mot kusklicensen börjat..., säger Runar.

För vissa av de tävlande blev inspelningen minst sagt omtumlande.

- Jag måste erkänna att jag verkligen har underskattat den här sporten haha! Jag trodde att jag skulle dö, säger Saga Scott.

- Stjärnkusken har varit en väldigt intensiv, omtumlande och för mig högst oväntad, exotisk och annorlunda resa, säger Regina Lund

En annan som är ny i travvärlden är programledaren Linda Lindorff som tidigare har lett tittarsuccéer som Bonde söker fru, Farmen och Robinson. Hon bjuder på en liten teaser om årets säsong.

- Det blir starka känslor, det kan jag lova. Det är en tuff tävling och det går hett till i trav, det gäller att hänga med annars kan det gå illa. Det var ju mer än en gång jag satte hjärtat i halsgropen. Jag kan avslöja att det är stundtals ganska hård konkurrens - alla vill ju vinna, och då är man kanske inte bästa vänner..., säger Linda Lindorff.

Här är de som tävlar i Stjärnkusken 2017:

Erica Johansson, 42 år, egenföretagare och friidrottare

Runar Sögaard, 49 år, chefsutvecklare

Regina Lund, 49 år,  skådespelerska och artist

Saga Scott, 27 år,  medieprofil och bloggerska

Lennart ”Hoa-Hoa” Dahlgren, 64 år, tyngdlyftare och krögare

Cecilia "Amazon" Benjaminsson, 41 år, fitnessprofil och entreprenör, Amazon i Gladiatorerna

Simon Zion, 27 år, artist

Stjärnkusken har säsongsstart torsdagen den 26 januari klockan 20.00 i TV4 och sänds i 6 avsnitt.

Senast uppdaterad: 2016-12-21