2016-05-20 | Programnytt

TV4-Gruppens sociala medier slår nytt miljonrekord med Zlatan

Fotbollskanalens Facebooksida publicerade i helgen ett känslosamt inlägg från Zlatans sista match med PSG. Det starka ögonblicket engagerade kraftigt och har hittills nått sensationella 6,7 miljoner människor.
- Vi har sprängt en magisk gräns med denna räckvidd! Men att Zlatan alltid står för en unik leverans är ingen överraskning, säger Tobias Rosvall, onlinechef TV4-Sporten. 

Förra helgen spelade Zlatan Ibrahimovic sin sista match för Paris Saint-Germain och hyllades av fans och lagkamrater. Matchen visades i C More Sport och TV12 och Fotbollskanalen delade flera klipp med Zlatan på sin facebooksida.

- Under kvällen publicerade Fotbollskanalen en rad inlägg och från 21-tiden till midnatt hade vi sex Facebookinlägg som var för sig har en räckvidd på en miljon eller mer, säger Tobias Rosvall.

Bäst genomslag har klippet där en tårögd Zlatan hyllas av publiken och hans två söner springer in på planen fått. Inläggets räckvidd är ett rekord för alla TV4-Gruppens facebooksidor. I dag har TV4-Gruppen över 40 facebook-sidor med totalt 1,1 miljoner unika följare.

- Vi arbetar strategiskt med att omvandla data till insikter om våra användare, vilket i förlängningen bidrar till en fantastisk räckvidd för TV4-Gruppen. Vi har en unik position med innehåll och profiler som är relevanta och engagerande för hela Sverige, säger Helen Lindqvist.

Senast uppdaterad: 2016-05-20