2016-10-11 | Företagsnytt

TV4 utökar Köket med inspirationsbox

TV4 och Köket lanserar en prenumerationsbox med mat som inspirerar och sätter guldkant på konsumentens vardag. Målet är att bli Sveriges mest attraktiva prenumerationsbox inom mat och bakning.

TV4-Gruppens stora matekosystem Köket växer. Satsningen på Köket.se, mängder av programinnehåll, se & gör-filmer, näthandelssatsningen Kökets favoriter och en lång rad annonsprodukter kompletteras nu med en helt ny prenumerationsbox, som ger både konsumenter och partners nya möjligheter.

– Många konsumenter saknar tid att hitta inspiration när det gäller nya produkter inom mat, kök och bakning. Lösningen är en box som inte bara ger konsumenten efterlängtad inspiration, utan även kommer in i hemmet, säger Mikael Ritsfalk, kommersiell produktchef för Kökets box.

Kökets box levererar inte bara en snygg låda med bra produkter som sätter guldkant på konsumentens vardag, utan kompletteras med recept och tips från Kökets redaktion på hur produkten kan användas. På så sätt blir inte produkterna stående utan inspirerar kunden och leder till handling.

Med boxen kan samarbetspartners nå en mycket attraktiv målgrupp med produktnyheter, och i kombination med närvaro på Köket.se nå ytterligare 800 000 unika användare varje vecka. Företagen får även kundernas samlade återkoppling om produkterna och en uppföljning genomförs för att se spridningen och engagemang i sociala medier.

– Med Kökets box vill vi erbjuda våra samarbetspartners och annonsörer ett kvalitativt sätt att nå konsumenterna och få dem att testa produkterna hemma i deras rätta kontext säger Camilla Everberg, affärsområdeschef mat på TV4.

Prenumerationsboxen kommer att lanseras till kund under hösten och kommer att kosta 129 kronor per månad. Varje box kommer att ha ett särskilt tema som baseras på det som är aktuellt i perioden.

Genom Kökets box utökas TV4-Gruppens matekosystem och stärker erbjudandet i sin helhet för såväl annonsör som konsument. Köket är med inspiration, recept och rörligt material den självklara platsen för alla mat- och bakningsintresserade och erbjuder samarbetspartners nya möjligheter att nå en aktiv, intresserad och attraktiv målgrupp, över flera kanaler och plattformar.

Inom ramen för Köket finns också näthandeln Kökets favoriter, där TV4-Gruppen i samarbete med Adlibrisgruppen erbjuder produkter för matlagning, bakning och dukning från ledande varumärken.

Senast uppdaterad: 2016-10-11