2016-05-04 | Programnytt

Tårtor, camping och Biggest loser ger Sjuan starkaste våren någonsin

Vårsäsongen i Sjuan levererar de högsta andelarna i kanalens historia. Nya tittarsuccéer som Det stora tårtslaget och Camping queens tillsammans med etablerade favoriter som Biggest loser och Spårlöst har byggt en urstark och populär vårtablå, både digitalt och linjärt. 

- Sjuantablån har haft stark dragningskraft i vår och de återkommande favoriterna fortsätter verkligen att leverera. Extra roligt är också att flera av våra nyheter har blivit så populära eftersom att det är en grym utmaning att sätta nya titlar. Sjuan vinner mark och står starkare än någonsin i konkurrensen linjärt, och digitalt firar vi också rekordsiffror, säger Marit Danielsson, kanalchef Sjuan.

Våren 2016 slår rekord som den starkaste i Sjuans historia och under april slog Sjuan konkurrenten TV3 i sin huvudmålgrupp, kvinnor 25-59. Det digitala tittandet slår också alla rekord och exempelvis Biggest loser - Nu eller aldrig! står för en kraftig ökning med hela 80 procent fler startade strömmar, jämfört med förra våren.   

Nyheter som de häpnadsväckande tårtorna i Det stora tårtslaget, Jonas Hallberg och Tony Irvings alldeles speciella resa i Camping queens och Dr Mikael och Tilde har lockat tittarna att välja Sjuan. Samtidigt fortsätter etablerade favoritformat som Spårlöst, Veterinärerna och Biggest loser att locka tittare både linjärt och digitalt. 

Till höstens tablå bjuder Sjuan bland annat på en mycket efterlängtad comeback med Per Morberg och hans älskade matlagningsprogram Vad blir det för mat? Det blir självklart också en ny säsong av Bachelor, Hela Sverige bakar junior, En natt på slottet och klassiska tittarfavoriter som Det okända och Spårlöst

Alla siffror från MMS.

Senast uppdaterad: 2016-05-04