2016-09-06 | Programnytt

Unga föräldrar är tillbaka i TV4 Play med rekordmånga avsnitt

TV4 Play-succén är tillbaka! Torsdag den 8 september får tittarna möta gamla och nya favoriter när den fjärde säsongen av Unga föräldrar drar igång. En ensamstående mamma från Göteborg, ett par från Linköping som väntar sitt första barn och tittarfavoriterna Linn och Tompa från Hedemora är några av de unga småbarnsföräldrar som tittarna får följa i programmet.

- Vi har en väldigt härlig cast med allt ifrån riktigt rutinerade unga föräldrar till nyblivna och blivande mammor och pappor. De är drivna, starka och har en hel del humor, säger Karin Dofs, exekutiv producent.

I höst får tittarna njuta av hela 60 avsnitt – ett rekord för TV4 Play för att möta tittarnas efterfrågan. Den 8 september går startskottet för den nya säsongen och det släpps fyra rykande färska avsnitt varje torsdag i TV4 Play.

- Unga föräldrar har otroligt hängivna tittare, och därför känns det riktigt kul att vi nu kan ge dem vad de länge frågat efter – ännu fler avsnitt, säger Karin Dofs, exekutiv producent.

Årets unga föräldrar:

Emma Janson, 19 år, Göteborg
Emma bor tillsammans med sin dotter Delia, 7 månader och driver sitt eget företag hemifrån inom skönhet och hälsa. Hon tycker att egenföretagandet från hemmet fungerar utmärkt att kombinera med föräldraskapet. Emma är uppväxt i Trosa men har nyss flyttat till Göteborg där hon ska fortsätta bygga sin karriär som entreprenör och egenföretagare. Hon upptäckte att hon var gravid när hon gick andra året på gymnasiet, större delen av sista året läste hon därför på distans. Drömmen är att resa mycket tillsammans med Delia och att i framtiden kunna bosätta sig utomlands.
Blogg: emmajanson.se
Instagram: emmajanson

Fanny Ericsson, 19 år och Fredrik Lönn, 23 år, Linköping
Fanny och Fredrik längtar efter att bli föräldrar och det är snart dags. Fanny är höggravid och gör allt för att lille Milio ska komma ut. Paret bor tillsammans i Linköping och är båda uppväxta i riktiga hockeyfamiljer så sporten spelar en stor roll i deras liv. De träffades genom gemensamma hockeybekanta och åker ofta skridskor tillsammans. Fanny tog studenten i början av sommaren och sedan dess har det varit kliniskt rent i deras hem. Hennes stora passion är nämligen städning och hon ägnar sig åt det varje dag. Frågan är hur det kommer bli när det kommer in en bebis i huset.
Blogg: http://nouw.com/fannyeericsson
Instagram: fannyanderssonericsson och lonn12

Linn Berg, 17 år och Tomas Conradsson, 24 år, Hedemora
I programmet fortsätter vi att följa favoriterna Linn och Tompa och deras dotter Amy som har hunnit bli ett och ett halvt år gammal. I höst fyller Linn 18 år och eftersom paret älskar bilar och cruising planerar hon att ta sitt körkort. Linn går sista året på gymnasiet och Tomas arbetar som timanställd på ett lager, medan lilla Amy är tillbaka på förskolan igen. Familjen bor i Tomas gamla föräldrahem i Hedemora och Tomas har fullt upp med att renovera huset. Han älskar att komma på byggprojekt och har alltid något nytt på gång.
Instagram: linnberg98 och tomaskonradsson

Emelie Lind, 18 år, Finspång
Emelie har delad vårdnad om sin snart två-årige son Milton. Det gör att hon varannan vecka lever familjeliv med sonen och varannan vecka bor ensam och lever som vilken arton-åring som helst. Hon bor i en lägenhet i Finspång och har precis börjat andra året på gymnasiet medan Milton är tillbaka på förskolan. Tillsammans gör de utflykter och leker med bilar och Emelie har bestämt sig för att göra det lite mysigare inne på Miltons rum.
Instagram: Emeliiielind

Elin Lindqvist, 20 år och Emil Lundstedt, 23 år, Stockholm
Det blir ett kärt återseende hos Elin och Emil som bor på Värmdö utanför Stockholm med dottern Alice 1 år. Det är spännande tider för familjen när Emil snart avslutar sin föräldraledighet och Alice ska skolas in på förskolan. Livet flyger fram i full fart och Emil överraskar med nya husdjur som Elin får bekanta sig med en dag när hon kommer hem från jobbet. Elin längtar efter nytt jobb och kanske väntar en flytt senare i år.
Blogg: http://lindqviste.blogg.se
Instagram: baralindqvist och elundstedt

Ida Labba Persson, 20 år och Viktor Lund Mikko, 23 år, Kiruna
Härliga Ida och Viktor är tillbaka i rutan och sameparet vill ge dottern Áile, 1 år, en traditionell samisk uppväxt. Áile får redan ta del av traditionerna när både samiskt dop och kalvmärkning står på agendan. Familjen bor i en lägenhet i Kiruna men de spenderar så mycket tid som de bara kan ute på fjället. Viktor jobbar i gruvan och det har även blivit dags för Ida att testa på arbetslivet igen. Det blir en utmaning för henne att vara borta från Áile som kämpar på med sina första ord. I höst letar de efter en ny lägenhet, de tar en tur till Stockholm och självklart fortsätter deras liv i naturen med kalvmärkning och älgjakt.
Instagram: labbapersson och vlmikko

Halime Jashari, 21 år och Christoffer Söderman, 20 år, Stockholm
Halime och Christoffer bor i södra Stockholm med sin son Alex, 1 år. De är förlovade och Christoffer som är en riktig romantiker öser kärlek över Halime. Efter sommaren fick Christoffer en heltidsanställning som rivare och Halime har börjat söka jobb efter sin föräldraledighet. Hon drömmer om att bli barnmorska men är orolig för att hennes dyslexi ska göra det svårt för henne med studierna. Fram tills att hon hittat ett jobb fortsätter hon att vara hemma med Alex på dagarna. Paret ägnar så mycket tid de bara kan till att umgås med varandra och de ser gärna på skräckfilm ihop. Men de har inte alltid samma syn på vad de ska hitta på då Christoffer helst ser på fotboll och Halime älskar att dansa.
Instagram: Halimej

Mer information om programmet, familjerna och bilder finns på: link.tv4.se/nyafamiljer

Senast uppdaterad: 2016-09-06