2016-12-16 | Företagsnytt

Youtubeprofilen Axel Palm till ENT

Axel Palm välkomnas till ENT, TV4-gruppens kreativa nätverk för digitala plattformar. Axel Palm kan titulera sig både youtuber, Nordens enda youtube-ambassadör och youtube-konsult. På sin kanal gör han gör underhållande och informativa videos, allt från ”youtubers förklarar” till vloggar.

- Det ska bli väldigt roligt att få jobba med TV4. Jag har höga ambitioner för att mitt innehåll ska kunna utvecklas och vill även bredda mitt tilltal, därför var valet av ENT rätt självklart. Under 2017 kommer fokus ligga på att ta infotainment-genren till en ny nivå, säger Axel Palm.

- Axel är en kille som inte bara har stor kunskap och ett stort intresse för online video, han har också ett uttryck som särskiljer sig ifrån mängden. Vi ser Axel som en stor tillgång framåt för oss på ENT och ser fram emot att backa upp honom i hans satsningar, säger Sanny Ekstrand, Head of ENT.

Om Axel Palm

Axel Palm är 24 år och bor i Uppsala. Han började med Youtube 2013 och idag har kanalen Oklart närmare 40 000 prenumeranter. Kanalen blev nominerad till Guldtuben i kategorin Årets samarbete. Axel Palm är också Nordens första och enda youtube-ambassadör. Sedan 2015 har han dessutom framgångsrikt drivit Paradime som är en videokonsultverksamhet.

Youtube: https://www.youtube.com/user/0KLART

Instagram: @palmaxel

Om ENT

ENT förenar TV4-Gruppens hela kraft med Sveriges bästa innehållsskapare på digitala plattformar. Målet är att skapa attraktivt innehåll för en yngre publik samt att i den miljön erbjuda annonsörer en ny och bred palett av kreativa och skräddarsydda innehållslösningar. För annonsörer och kommersiella partners innebär det stora möjligheter till unika digitala kommunikationslösningar för att passa varje enskild kund. ENT stöttar talangerna i deras skapande och producerar relevant innehåll för TV4-Gruppens digitala kanaler, med TV4 Play i spetsen. Sedan tidigare har ENT producerat TV4 Play-serien De Vet Du – Livet, Sveriges första 360-format Veckans 360Vägen till Bråvalla och Hur blev det så här med Pär Lernström.

Senast uppdaterad: 2016-12-16