2017-03-07 | Programnytt

Bagge is back!

Anders Bagge gör efterlängtad comeback i Idol 2017 när han blir en av fyra jurymedlemmar som ska hitta Sveriges nästa stora artist.

- Vi vet att jättemånga tittare har saknat Anders Bagge i Idoljuryn och vi är superglada att vi lyckats få tillbaka honom! Redan på lördag drar vi igång auditionturnén i Göteborg samtidigt som Melodifestivalen har sin final med rekordmånga Idoler i startfältet som alla har sjungit för Anders i början av sin karriär. Han har ett fantastiskt öga och öra för att hitta nya stjärnor, säger Jonathan Nordin, exekutiv producent TV4.

På lördag 11 mars startar Idols auditionturné i Göteborg där man som sökande har chansen att sjunga inför Idoljuryn som i år kommer att bestå av fyra medlemmar. Anders Bagge har tidigare gjort åtta säsonger med Idol i TV4 och ser fram emot att få komma tillbaka.

- Sedan jag lämnade Idoljuryn så har jag saknat att få träffa alla grymma talanger. Jag älskar ju Idol, och det är det absolut bästa sättet för en ung talangfull person att pröva vingarna. Jag längtar nu efter att få komma ut på turnén och återigen få träffa alla modiga och fantastiska ungdomar, säger Anders Bagge.

Auditionstäder och datum för Idol:
11 mars: Göteborg (Eriksbergshallen)
18 mars: Malmö (Slagthuset)
1 april: Stockholm (Tele 2 Arena)
9 april: Skellefteå (Folkparken Skellefteå)
15 april: Jönköping (Spira)

Så här söker man till Idol:

Alla som fyllt 16 år senast den 1 september i år är välkomna att söka under vårens auditionturné.

www.tv4.se/idol kan man läsa mer om sökprocessen och föranmäla sig.

Facebook: http://www.facebook.com/tv4idol
Twitter: http://twitter.com/tv4idol