2017-08-16 | Programnytt

Film- och seriehösten på TV4 och C More

Hösten närmar sig med stormsteg och med den följer en fullspäckad film- och seriesäsong med allt från efterlängtade favoriter till nya spännande premiärer i TV4 och C More. Välj och vraka ur en generös blandning av filmer och serier i världsklass - fyllda med spänning, humor och allvar.

Efter att har dragit en miljonpublik och blivit en av TV4:s största succéer genom tiderna är Modus tillbaka med en andra säsong på C More. Det här är en berättelse om svek, hämnd och moraliska ställningstaganden med bland andra Melinda Kinnaman, Henrik Norlén och Kim Cattrall i rollerna. Dessutom är det äntligen dags för en tredje säsong av den hyllade dramaserien Gåsmamman på C More. Alexandra Rapaport är återigen tillbaka som trebarnsmamman Sonja, som efter tiden i fängelse nu vill lämna sitt turbulenta förflutna bakom sig – men allt blir inte som hon har tänkt sig.

I höst slår även TV4 upp portarna för C Mores originalserier och stora tittarsuccéer, Saknad och Farang. Saknad tog tittarna med storm och slog streamingrekord vid urpremiären i C More. Helena Bergström spelar huvudrollen som poliskommissarien Maja Silver i detta rafflande kriminaldrama. I den actionladdade dramathrillern Farang spelar Ola Rapace och Louise Nyvall nyckelrollerna mitt i ett kriminellt skuggland på Thailands bakgator.

Hösten förgylls även av explosiv humor i den nya komediserien Småstaden. Killarna från Youtube-kanalen IJustWantToBeCool bjuder på total galenskap i denna sprakande humorsatsning på TV4 och TV4 Play. Det är också dags för tittarna att följa med på ett bankrån på Karlaplan i Stockholm. I den nya spännande dramakomedin Enkelstöten får man lära sig allt från hur det är att köra flyktbil med en full tonåring i baksätet till att ta med barnbarnen vid ett inbrott. I rollerna ses bland andra Sissela Kyle och Lotta Tejle. Enkelstöten har premiär på TV4 i november.

Det blir mer kalabalik, värmländska och klockren humor när tittarna får återuppta bekantskapen med favoriterna i succéserien Ack Värmland. Anette med familj, vänner och nyfikna grannar är tillbaka med en andra säsong på TV4. Tittarna får även följa ännu en säsong av sjukhusdramat Syrror på TV4, där livet på sjukhuset fortsätter kantas av tuffa fall, trassliga privatliv och spänning. Det är också dags för den rafflande mordgåtan och brittiska krimserien Loch Ness, som kickar igång hösten i slutet av augusti i TV4.

Bland C Mores utländska premiärserier märks Riviera, en elegant thrillerhistoria med bland andra svenska stjärnan Lena Olin och Julia Stiles i nyckelrollerna. C More bjuder även på adrenalinpåslag i Tin Star, en thrillerserie om den organiserade brottslighet som följer ett oljebolag, som etablerar sig i en småstad. I rollerna ses bland andra Tim Roth och Christina Hendricks. Sist men inte minst släpps också nya spännande säsonger av publikfavoriterna Peaky Blinders och kritikerrosade Halt and Catch Fire.

Vem vill ha en höst utan storslagna filmfavoriter? På C More varvas skratt med allvar i ett stort utbud av sevärda filmer. Bland guldkornen finns bland andra The Danish Girl, Hundraettåringen som smet från notan och försvann, Lion, Black Mass, Ensam i Berlin och Jag älskar dig – en skilsmässokomedi.

Samtliga nämnda TV4-serier kan även streamas i C Mores app eller på cmore.se

Startdatum

Gåsmamman, 28 september.
Modus börjar senare i höst.
Farang, 23 augusti.
Saknad börjar senare i höst.
Enkelstöten börjar senare i höst.
Småstaden, 27 augusti.
Ack Värmland börjar senare i höst.
Syrror börjar senare i höst.
Loch Ness, 24 augusti.
Riviera, 6 september.
Tin Star, 12 september.
Halt and Catch Fire, 21 augusti.
The Danish Girl, 22 september.
Hundraettåringen som smet från notan och försvann, 25 augusti.
Lion, 1 september.
Black Mass, 29 september.
Ensam i Berlin, 1 oktober.
Jag älskar dig – en skilsmässokomedi, 6 oktober.

Senast uppdaterad: 2017-08-16