2017-12-27 | Programnytt

Superstark Uppesittarkväll i TV4

Som traditionen bjuder serverades tittarna en helkväll med Bingolottos uppesittarkväll dan före dopparedan i TV4, i år med Lotta Engberg och Elisa Lindström som programledare. Uppesittarkvällen hade som mest 2 220 000 tittare i målgruppen A3-99, och en tittartidsandel som mest på 65,5 procent i målgruppen A15-64 år. Under dygnet hade TV4-Gruppens kanaler en tittartidsandel totalt på 48,7 procent i målgruppen A15-64.

Bingolottos Uppesittarkväll i TV4 drog storpublik när Lotta Engberg och Elisa Lindström bjöd in tv-tittarna till Uppesittarkväll i TV4 dagen före julafton. Som mest såg 2150 000 tittare den första delen av programmet. Efter Nyheterna såg som mest 2 220 000 tittare Uppesittarkvällen.

- Traditionen med Uppesittarkvällen växer sig starkare och starkare för varje år och vi är väldigt glada över att så många valde att vaka in julen med Lotta och Elisa i TV4. Det är bara en viss filur från Ankeborg som slår oss i julhelgen  - men kanske inte länge till, säger Gustav Carlsson, exekutiv producent TV4.

I snitt såg 1860 000 programmets första del och efter Nyheterna såg i snitt 1 515 000 tittare uppesittarkvällen i målgruppen A3-99 år.

Ytterligare ett styrkebesked är försäljningen, Uppesittarkvällen i år är den fjärde bästa bingolottoomgången försäljningsmässigt någonsin. Med en försäljning på 3.2 miljoner sålda lotter genererades 42 miljoner kronor till svenskt föreningsliv.

  Även Nyheterna lockade storpublik och sågs av hela 2 145 000 tittare i A3-99, och hade en tittartidsandel på 58,5 procent i målgruppen 15-64 år.

Siffrorna från MMS är preliminära

Senast uppdaterad: 2017-12-27