2018-03-15 | Programnytt

Josefine Ringblom Berg i nya Playmakers på TV4 Play

Måndag 7 maj är det premiär för nya säsongen av succéformatet Playmakers på TV4 Play. Nu är det klart att Josefine Ringblom Berg, fru till landslagets Marcus Berg, är ny deltagare som tittarna kommer följa från Förenade Arabemiraten under säsongen.

I nya säsongen av Playmakers får tittarna följa de färgstarka tjejerna som alla lever ett spännande och händelserikt liv tillsammans med sina killar som är fotbolls- och ishockeyproffs. Under programmets gång får tittarna bland annat följa Emmeli och Rickard som har flyttat in i sitt nya hus i Orange County tillsammans med hunden Stella, Sanne Josefsson är höggravid och väntar sitt första barn med Jacob i Buffalo och Elin Wass är tillbaka i Italien igen efter en sejour till Grekland.

Dessutom kommer tittarna att få lära känna Josefine Ringblom Berg som är ny för säsongen. Hon bor tillsammans med sin man, landslagsspelaren Marcus Berg, och tre barn i Förenade Arabemiraten. Ett liv som ofta innebär kulturkrockar jämfört med livet i Sverige.

- Playmakers är en av TV4 Play stora succéer och att vi nu även får chansen att följa Josefine Ringblom Bergs annorlunda och spännande liv kommer verkligen göra programmet ännu bättre, säger Crille Andersson, exekutiv producent för Playmakers på TV4 Play.

Playmakers:

Josefin Lustig, gift med fotbollsspelaren Mikael Lustig som spelar i Celtic. Bor i Glasgow, Skottland. Tillsammans har de barnen Lucia och Lexie. Driver eget företag, studerar till PT och är Social Media Influencer.

Elin Wass, tillsammans med fästmannen Oscar Hiljemark som spelar i Genoa. Bor i Genoa, Italien. Stort intresse för kläder, mode och träning. Gjort flera samarbeten med företag i sociala medier.

Elina Casell Hjalmarsson, gift med Niklas Hjalmarsson som spelar i Arizona Coyotes i NHL. Bor i Scottsdale Arizona. Tillsammans har de barnen Theo och Oliver. Ägare och Creative Director för egna klädmärket ELINA CASELL.

Sanne Josefsson, gift med Jacob Josefsson som spelar för Buffalo Sabres. Bor i Buffalo. Entreprenör som driver klädshop. Designar kläder, bloggar och arbetar med varumärket SanneAlexandra.

Emmeli Lindkvist, tillsammans med Rickard Rakell som spelar i Anaheim i NHL. Bor i Orange County, Kalifornien. Studerar kommunikation. Hundägare till Stella.

Josefine Ringblom Berg, gift med landslagets Marcus Berg som spelar i Al Ain. Bor: Al Ain, Förenade Arabemiraten. Jobb: Textilekonom/Hemma med barnen Jolie, Leonel och Mateo.

Playmakers produceras av Nexiko för Bonnier Broadcasting och har premiär, måndag 7 maj på TV4 Play.

Senast uppdaterad: 2018-03-15