Allt fler vill lägga Pengarna på bordet

Succé för Pengarna på bordet-appen - över 100 000 nedladdningar av appen när höstens tredje avsnitt sändes i måndags.

Intresset för Pengarna på bordets play along-satsning på webben och mobila plattformar växer. ”Amanda C” från Stockholm blev måndagens vinnare då hon lyckades hålla kvar vartenda öre efter att sista luckan öppnats. Hon tävlade mot tusentals andra tittare samtidigt.

- Otroligt kul att intresset för vårt play along-spel är så stort, kommenterar Cecilia Beck Friis, direktör Digitala medier.

Second screen är ett av Digitala mediers prioriterade utvecklingsområden framåt. Nu arbetar man primärt med att stärka de befintliga webbtjänsterna, till exempel tv4.se, fotbollskanalen.se och recept.nu. De är de platser som i första hand ska addera mervärde och fördjupning under sändningarna av TV4-Gruppens program, något som gynnar såväl användare som annonsörer. Utöver dem tittar man också på ett antal alternativ där utgångsläget är spel, sport eller frågesport och där man kan se en tydlig och avgränsad idé, som till exempel Pengarna på bordet.

Sedan TV4 som första mediehus lanserade en app för Pengarna på bordet har antalet användare ökat med stormsteg. När säsongens tredje avsnitt sändes måndagen den 22 oktober hade appen laddats ner drygt 100 000 gånger.

Senast uppdaterad: 2012-10-24