2014-05-12 | Övriga nyheter

MMS mäter webb-tv

Med start 12 maj mäter MMS reklam i webb-tv. Tillsammans med MTG och SBS Discovery TV är TV4-Gruppen de som deltar in mätningarna. Biträdande försäljningsdirektör Carl Hemmingsson kommenterar på Mediebloggen om att mätningarna sätter i gång.

- Nu får både vi och våra kunder bättre underlag när MMS redovisar allt i sina helt transparenta system.
MMS startar 12 maj med att mäta webb-tv-tittande och TV4-Gruppen, tillsammans med MTG och SBS Discovery TV, är med från start. Mätningarna utförs i samtliga webbspelare och appar inom de respektive bolagen och sker även på spelare som är inbäddade på andra webbplatser. Detta innebär att alla kampanjer som startar den 12 maj eller senare kommer att mätas och redovisas av MMS. Kampanjer som startat innan dess kommer att rapporteras på samma sätt som man gjort historiskt.

– Detta är efterlängtat. Nu får både vi och våra kunder bättre underlag när MMS redovisar allt i sitt helt transparenta system. Vi vet redan en del om vilka som tittar på våra program i våra spelare och appar men nu får vi också information om reklamtittandet från en oberoende källa. Det känns självklart mycket bra, säger Carl Hemmingsson, biträdande försäljningsdirektör.

MMS (Mediamätningar i Skandinavien AB) ägs tillsammans av TV4-Gruppen, SVT, MTG, SBS Discovery TV, Sveriges annonsörer och Sveriges mediebyråer. För frågor om mätningar i webb-tv och övriga kanaler. Kontakta MMS via support@mms.se eller 08-736 10 00.

Senast uppdaterad: 2014-05-12