Övriga nyheter

Namnbyte för Canal+

Den 4 september byter Canal+ namn till C More i Sverige, Norge, Danmark och Finland. C More erbjuder ett breddat utbud med mer familjeinnehåll, fler sporter samt dokumentärer och möjliggör för abonnenterna att ta del av hela utbudet på dator, surfplatta och i mobil. 

Efter 16 år har det blivit dags att branda om Canal+, Nordens största leverantör av premium-tv-tjänster. Att valet av namn föll på just "C More" har flera förklaringar. Dels handlar det om att förändra produkten och dess utbud, dels handlar det om att följa med i mediemarknadens ständigt föränderliga värld.

- Huvudanledningen till namnbytet är att vi upplever att själva varumärket Canal+, som i sig signalerar begreppet ”tv-kanal” väldigt tydligt, blivit mindre relevant. Med tanke på att man numera kan konsumera allt mer on demand vill vi anpassa oss till utvecklingen. Och då är C More ett mer passande namn, säger Johan Kleberg, vd Canal+.

Varumärkesbytet innebär att man byter kanalgrafik, musik och kanalnamn för samtliga kanaler inom Canal+-familjen. Nylanseringen sker den 4 september, men redan nu i dagarna börjar namnbyteskampanjen om C More att rulla i TV4-Gruppens medier, i samband med fotbolls-EM.

Satsningar på on demand och alternativa plattformar 

C More ska bli lättillgängligt. För detta ändamål planeras nu nya sajten Cmoreplay.se och appar för mobil och tablets. Mer information om innehåll och tjänster i C More kommer inför starten den 4 september. 

Senast uppdaterad: 2013-11-13