2012-09-19 | Övriga nyheter

Ny kundsajt för reklamintresserade

I dagarna lanserades TV4-Gruppens nya webbplats Spotlight. Sajten, som utgår från en kunds köpprocess, lär intresserade allt om tv-reklam.

Aldrig har det varit enklare för kunder att sköta sina affärer med ett mediehus. TV4-Gruppens nya B2B-sajt tar företaget ett stort steg närmare annonsörerna och är först i Sverige med tjänsten.

- Äntligen är den klar och det har varit en lång process, nästan tre år har gått sedan första mötet ägde rum och mynnade ut i en förstudie. I dag är jag stolt och glad över den unika tjänst som Spotlight har blivit och det känns fantastiskt att äntligen få gå live och lansera B2B-sajten, säger Lotta Lindborg, marknadschef TV4-Gruppen.

Tv-reklam har de senaste åren klättrat på stegen bland konkurrenterna på reklammarknaden. TV4-Gruppen, såväl på riksnivå som lokalt, har i backspegeln en alltjämt uppgående trend att se tillbaka på. Sajten är framtagen för informera nya kunder, samt att underlätta för de befintliga. Inte minst genom att minska arbetsbelastningen för dem. Spotlight handlar kort sagt om inspiration och service.

Utgår från kundens köpprocess
Tv-reklam är sig egentligen inte så krångligt. Inte heller är det så värst dyrt med tanke på dess exponering och genomslagskraft. Ett av skälen till att många annonsörer, oftast lite mindre eller mellanstora företag, drar sig för att satsa på tv-reklam är den förutfattade meningen att det är tvärtom.

- Vi har tagit fram Spotlight för att göra det enkelt att förstå tv-reklam. På Spotlight ska alla som är intresserade eller nyfikna få svar på sina frågor och gärna bli så pass inspirerade att man tar kontakt med vår säljkår, förklarar Lotta.
Mycket att läsa och lära av på Spotlight
Spotlight rymmer pedagogiska filmer och texter som med ett enkelt språk visualiserar hur processen fungerar. Några av hjälpmedlen är att intresserade kan räkna ut ett kampanjpris och konkreta exempel på vad andra kunder betalat och vad resultatet blivit.

Här hittar du Spotlights webbplats

Senast uppdaterad: 2012-10-24