2013-10-02 | Övriga nyheter

T-commerce tar tittaren direkt till annonsören

TV4 Plays nya T-commerce-lösning är ett nytt annonsformat som via en tidsstyrd interaktiv overlaylösning  förser tittaren med relevant fördjupningsinformation som är kopplad till det som pågår i programmet vid respektive tidpunkt

T-commerce, Television commerce, innebär att man använder tv-skärmen och/eller tjänsten till att enklare informera TV4-Gruppens tittare med fördjupad information.
   
Andra annonsprodukter som också ligger inom området T-commerce är nya Hot Spot som lanseras nu, samt tidigare E-commerce layer.      

Genom att klicka på en ikon som signalerar att det finns fördjupningsinnehåll pausas programmet och en ”minisajt” med denna fördjupningsinformation öppnas. Från den drivs sedan trafik till annonsörens produktsajt där köp kan ske. När minisajten stängs fortsätter programmet.  T-commerce användes första gången i och med premiäravsnittet av Drömkåken som sändes 23 september.
     
- Det finns ett stort intresse bland våra tittare att få information om tjänster och produkter som vi visar i och runt våra program. Genom T-commerce så flyttar vi det så kallade "point of purchase" närmare tv-upplevelsen och integrerar det på ett relevant och snyggt sätt. För våra annonsörer är detta en positiv utveckling och vi har mött stor nyfikenhet kring de olika format vi nu lanserar, säger Cecilia Beck-Friis, Digitala medier.

Senast uppdaterad: 2013-10-02