2016-08-22 | Övriga nyheter

TV4-Gruppen förlänger släpperioden – ökar framförhållning och kundernas trygghet

TV4-Gruppen förlänger nu släpperioden och öppnar upp för bokningar för tre rullande månader. Förändringen ger TV4:s annonsörer en unik möjlighet att säkra viktiga kampanjer, med längre framförhållning och ökad transparens.

I samband med att oktobertablåerna nu släpps till försäljning öppnar TV4-Gruppen som första tv-hus upp för annonsörerna att boka kampanjer i ett tre månaders rullande släpp. Det innebär att annonsörer med årsavtal kan säkra sina kampanjer med betydligt längre framförhållning än i dag. Och att både tryggheten och transparensen ökar för kunderna.

- Det här är ett sätt för oss att möta våra kunders behov av ökad framförhållning, kontroll och transparens. Tv-mediet har aldrig varit så efterfrågat som nu, och genom den här förändringen ökar vi tryggheten för att köpa tv, säger TV4:s försäljningsdirektör Malin Häger.

De så kallade pre-specifics-bokningarna öppnas upp exklusivt för TV4-Gruppens årsavtalskunder. För dem är TV4 en stor och viktig del av de flesta kampanjerna, och inledningsvis är det också huvudkanalen TV4 som öppnas upp för specifics-bokningar med tre månaders framförhållning. 

- Allt fler annonsörer inser att den räckvidd som tv erbjuder ger oslagbar effekt och genomslagskraft. En längre släpperiod ökar inte bara tryggheten och flexibiliteten för våra kunder. Den underlättar också för oss att parera toppar och hantera vår tablåläggning och försäljning på ett sätt som gör oss till en ännu starkare samarbetspartner, säger Malin Häger.

 

Senast uppdaterad: 2016-08-22