2015-10-29 | Övriga nyheter

TV4 lanserar uppfräschad b2b-sajt

För två år sedan lanserades Spotlight som TV4-Gruppens b2b-sajt. Nu har det blivit dags för en uppgradering. Därför relanseras nu sajten under nya namnet annonsera.tv4.se. Nya funktioner och totalt förändrad design är några av de saker som den nya sajten erbjuder.

Mycket kan hända på två år. Ett förändrat användarbeteende, där antalet besök på sajten via mobil till exempel ökat från fem till 30 procent, är en anledning till nylanseringen. Ytterligare en bakomliggande orsak är önskan att flytta fokus från produkt till lösning för kunden, samt lyfta fram möjligheten att köpa reklam på flera olika plattformar, och inte bara i TV4-Gruppens linjära kanaler.

Sedan i mars i år har ett kärnteam på TV4 tillsammans med ett flertal konsulter arbetat med att ta fram den nya sajten. Förutom designen skiljer den sig stort från föregångaren även funktionsmässigt.

Sajten har gjorts responsiv, vilket innebär att den är användarvänligt tillgänglig från flera olika plattformar. Flera nya funktioner ger bland annat kunden möjlighet till att få en individuell rekommendation på kampanj, förslag på plattformsoberoende lösningar inklusive budget samt hjälp med att välja produktionsbolag, allt direkt på sajten. 

Besök sajten på www.annonsera.tv4.se.

Senast uppdaterad: 2015-10-29